Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. januar 2007 - 12:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sektion fortsættes på næste side

Jeg har nogle rapporter hvor jeg grupperer og derved får nogle sektioner. Disse kan godt fylde mere end 1 side og nu er jeg så blevet spurgt om det ikke er muligt at der kan komme til at stå 'Fortsættes på side x' og 'Fortsat fra side y' på mine rapporter.
Det skal kun være i det tilfælde at en sektion fylder mere end 1 side.
Avatar billede jensen363 Forsker
10. januar 2007 - 12:57 #1
Kan du ikke benytte :

"Side " & [Page] & " af " & [Sider]

i din sidefor ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. januar 2007 - 13:01 #2
Det gør der allerede, men det løser ikke problemet for kunden der gerne vil have til at stå 'Fortsættes....' - desværre
Avatar billede jensen363 Forsker
10. januar 2007 - 13:03 #3
"Fortsættes på " & [Sider]
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. januar 2007 - 13:07 #4
Hvis bare det var så simpelt - man skal jo først checke for om sektionen fortsætter og så vise det ellers skal det ikke vises.

Det er det check for om en sektion fortsætter på næste side der driller mig.

Om den er fortsat fra forrige side er ikke så vanskeligt - det kan klares ved at sætte en variabel i den kode der finder ud af at den fortsætter.
Avatar billede rosco Novice
10. januar 2007 - 13:19 #5
Tekst1: fortsat fra forrige side.
Tekst2: Fortsættes på næste side.

Kan denne kode indsat i sidefod evt bruges
PS. er ikke afprøvet. det er et hurtigt nedskrevet forslag.

Select Case Me.[Sider]
Case 1
    Me![Tekst1].Visible = False
    Case Else
    Me![Tekst2].Visible = False
End Select
End Sub

Select Case Me.[Page]
Case 1
    Me![Tekst1].Visible = True
    Me![Tekst2].Visible = False
    Case Else
    Me![Tekst1].Visible = False
    Me![Tekst2].Visible = True
End Select
End Sub
Avatar billede hugohann Nybegynder
10. januar 2007 - 13:40 #6
Du kan oprette en tekstbox i sidefod med indholdet:

=IIf([Page]=[Pages];"side " & [Page] & " sidste side";"Side " & [Page] & " fortsættes på side " & [Page]+1)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. marts 2007 - 19:03 #7
Ingen svar der kunne hjælpe mig videre - desværre