Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. januar 2007 - 11:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Behandle post fra SelectCommand før bindíng

Hvordan får jeg afviklet et script på en post før den bindes?

dsDemo.SelectCommand = "Select Navn From Tabel"

' Ændring af post "navn"

DWDEmo.DataSource = "dsDemo"

??:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. januar 2007 - 12:15 #1
Bruger du sql datasource ?
Kan du evt give en lidt uddybende kommentar ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. januar 2007 - 12:28 #2
Jeg bruger dette:

Dim Connection = New System.Data.SqlClient.SqlConnection
Connection.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings("XXXX").ConnectionString

Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT Navn From Tabel WHere UserId = 1"
Connection.SelectCommand = strSQL
DetailViewDemo.DataSourceID = "Connection"

i html
<asp:TemplateField HeaderText="Navn"  SortExpression="Navn" >
<EditItemTemplate>
  <asp:TextBox ID="tbNavn" runat="server" ValidationGroup="rediger"  MaxLength="50" Text='<%# Bind("Navn") %>'></asp:TextBox>
  <asp:RequiredFieldValidator ID="RFVNavn" runat="server" ValidationGroup="rediger" ControlToValidate="tbNavn" ErrorMessage="*" Style="z-index: 100; left: 0px; position: relative; top: -5px"></asp:RequiredFieldValidator>
</EditItemTemplate>
<ItemTemplate>
  <asp:Label  ID="lblNavn" runat="server" Text='<%# Bind("Navn") %>'></asp:Label>
</ItemTemplate>
<HeaderStyle BackColor="#D4D4D4" ForeColor="#3C3C3C" HorizontalAlign="Right" width="100px" />
</asp:TemplateField>

Det er det som vises i Edit og Item template, jeg gerne vil behandle før det bindes.

??:-)karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. januar 2007 - 12:39 #3
<asp:Label  ID="lblNavn" runat="server" Text='<%# formatNavn(Bind("Navn")) %>'></asp:Label>
i din codebehind laver du en funktion som tager en string som parameter.
formatNavn(dinstring)

til sidst laver du return "desomskalvises"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. januar 2007 - 12:40 #4
altså:
Protected Function formatNavn(ByVal navn As String) As String
navn = "test"
Return navn
End Function
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. januar 2007 - 12:49 #5
Jeg får fejlen: Name "Bind" is not declared
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. januar 2007 - 12:57 #6
prøv lige med:
<asp:Label  ID="lblNavn" runat="server" Text='<%# formatNavn(Eval("Navn"))%>'></asp:Label>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. januar 2007 - 13:02 #7
super - det var det som gjorde udslaget - mange tak for hjælpen, vidste slet ikke at man kunne gøre det på den måde.

Vil du lave et svar

:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. januar 2007 - 13:03 #8
Perfekt. Det ville også være kedeligt hvis alle vist det hele.
svar :)