Avatar billede f80 Nybegynder
09. januar 2007 - 20:04 Der er 7 kommentarer

Hjælp til ny indkøbt HP desktop??

Hej.

Jeg har lige købt en HP M7675.sc Desktop i computer city,med windows media edition.
Tørre ikke at pakke den ud og sætte den til,da jeg er lidt bekymret over det med recovery cd´er?
Nu er mit spørgsmål flg.Kan jeg installere min egen win xp pro og så bruge de hardware driver der ligger på den dvd som jeg opretter ved første opstart???
Jeg bryder mig ikke om disse recovery ting,da jeg jo mener at en pc er personlig ikk?

Men vil jeg kunne lave den som mine egen opsætning?eller er jeg solgt til at bruges HP`s opsætning??

For ellers aflevere jeg den tilbage straks.

mvh.

lars
Avatar billede showsource Seniormester
09. januar 2007 - 20:22 #1
ehh, har læst herinde at du godt kan bruge den cd-key du har for din legale XP til en "recovery-version".

Med andre ord, pak ud, og brug din ganle XP key til registrering. ( Men jeg har endnu aldrig selv prøvet det af! )

M.h.t. drivere er det jo at søge på med flg. disk, eller nok bedre endnu, på nettet.
Avatar billede showsource Seniormester
09. januar 2007 - 20:23 #2
Og jeg installerer ALDRIG med et netværksstik tilsluttet! :OOOOOO]
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2007 - 20:28 #3
Hvis du smider din xp pro på, så går du glip af media edition, men det er måske bevidst ?
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?lc=en&cc=us&dlc=en&lang=en&docname=bph07145
Avatar billede f80 Nybegynder
09. januar 2007 - 20:28 #4
Hej.

Jeg behøver ikke den win xp der følger med min computer,for jeg har købt en win xp pro med key.
Det jeg gerne vil vide er om jeg kan bruge driver fra den dvd jeg laver eller om jeg skal ud på nettet og finde dem selv??
Og hvis jeg skal,kan man godt det??

mvh.

lars
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2007 - 20:33 #5
Tror godt du kan "plukke" i DVD`en, for at finde driverne.
Her er hvad der er på HP`s side:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=3285307&lang=da
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
09. januar 2007 - 20:45 #6
Yo...

Har selv HP, og har ingen problemer med recovery-skiverne (Ja, er sku ikke meget for det!)
Men HP klare det SQ fint med deres, ikke som andre producenter der bare er en gang F**K.
Men da nogle producenter "gemmer" driverene på recovery-skiverne, således at windows ikke vil finde dem, kan du jo bare lægge din org. ind og derefter downloade evt. andre drivere der skulle være nødvendige!
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2007 - 00:37 #7
Driverne ligger også på den recovery DVD du brænder ud. De er muligvis skjulte (så sæt stifinder til at vise skjulte filer), og mappestrukturen er nok heller ikke ligefrem brugervenlig på DVD'en. Men driverne er der altså, sammen med OEM softwaren.