Avatar billede evs76 Nybegynder
09. januar 2007 - 15:13 Der er 5 kommentarer

Hvad hedder en "checkboks" i sql?

Jeg er ved at flytte et site fra wannabe til one.com, og skal i den forbindelse ændre databasen fra Acces til sql i phpMyAdmin. Her skal jeg først oprette tabellerne og rækkerne inden jeg kan overføre dataen. Mit problem er nu, at nogle af rækkerne i Acces er "checkbokse", hvor værdien sand ved check og falsk når den ikke er checkket af... Hvordan får jeg disse værdier med over? Jeg ved ikke hvilke datatype, jeg skal give den pågældende række.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2007 - 15:21 #1
TINYINT og 0/1 er en mulighed
Avatar billede kjulius Novice
09. januar 2007 - 20:06 #2
Normalt ville jeg sige en boolean datatype, men det ser ud til at MySQL ikke understøtter denne type endnu, men bruger TINYINT i stedet. Fra manualen:

BOOL , BOOLEAN

These are synonyms for TINYINT(1). The BOOLEAN synonym was added in MySQL 4.1.0. A value of zero is considered false. Non-zero values are considered true.

In the future, full boolean type handling will be introduced in accordance with standard SQL.
Avatar billede kirring Nybegynder
18. januar 2007 - 17:01 #3
Hvad med enum('true','false') - det må da være tæt nok på en checkboks
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2007 - 01:02 #4
det er også en mulighed

måske endda pænere

men i praksis er 0/1 ofte nemmere
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 21:20 #5
evs76 ?