Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. januar 2007 - 14:21 Der er 11 kommentarer

Ekstern harddisk vil ikke vises når den tilsluttet comp?

Hej

Jeg har lige købt en ekstern harddisk. Jeg prøver selvfølgelig at sætte den til computeren, og så siger den "USB-Lagerenhed fundet", det er også fint nok. Problemet er at den ikke vises i Denne computer eller andre steder? Jeg har en mac som jeg satte den til først, kan det ha noget med det at gøre? Vil helst ikke slette det der ligger på.

Osgodenhubbe
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
09. januar 2007 - 14:33 #1
Kan være den har fået samme drev navn som en af dine andre diske..
kan du se den inde i diskhåndtering?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. januar 2007 - 14:40 #2
Diskhåndtering?
Avatar billede nva Praktikant
09. januar 2007 - 14:43 #3
kontrolpanel-administration-computeradministration-diskhåndtering
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 14:51 #4
højreklik på denne computer > diskhåndtering

Marker den boks til venstre som er din nye hdd, og højreklik > initialiser disk.

Den burde virke nu.
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. januar 2007 - 14:53 #5
Jo der er den. Men der står den ikke er allokeret? hvad betyder det?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
09. januar 2007 - 14:55 #6
Men mister jeg ikke data fra harddisken hvis jeg initialiserer?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 15:10 #7
Ahhhh....  der skal du have fat i nogle af de andre, nu når du har haft sat den til en Mac.

Jeg tror det ikke, men jeg vil ikke tage chancen, og give dig et forkert råd.
Avatar billede kop Nybegynder
09. januar 2007 - 15:15 #8
ha du  skal bare give disken et navn... samt give den et bogstav e: eller havd windows nu foreslår
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 15:38 #9
ok det mister han ikke den partitions-tabel som hans Mac computer har givet HDD på ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. januar 2007 - 16:08 #10
Da du formaterede på din Mac, hvilket filsystem valgte du?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 09:43 #11
hallooooo.....  ?