Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af gridview, hvordan?

Ved ikke om det er den rigtige sektion. Men jeg har brug for at vise noget data udhentet via sql, som skal bindes til et gridview fx. Jeg har smidt en gridview ind, og binder dataerne til det. Gridviewet bliver også fyldt, men højden på det er lige så højt som der er data, dvs en del scroll down. Hvordan gør jeg så den har en fast højde, så jeg i steddet for skal scrolle data i gridviewet?

PS: Jeg bruger aspx.net (C#)
Avatar billede helmet Nybegynder
09. januar 2007 - 10:43 #1
Du kan sætte AllowPaging = true, så vil den som default kun vise 10 linier pr side, og samtidigt indsætte mulighed for og bladre frem og tilbage i listen.
Du kan dernæst ændre PageSize til det ønskede antal linier pr. side.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 10:49 #2
Det skal ikke være pageing.. men scroll :/
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 11:00 #3
Du kan lave et panel og placerer gridviewet inde i panelet:

<asp:Panel ScrollBars="Horizontal" Height="200px" Width="100px" ID="pnl" runat="server">
<!--placer gridview her -->
</asp:Panel>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 11:01 #4
Man kan ikke lave scrool på selve gridviewet
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2007 - 11:07 #5
Er der andre controls der er gode at bruge så?.. jeg skal også kunne bruge checkbox
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 11:08 #6
En panel bruges bare til at vise andre kontroller.
Det er nok det bedst at bruge hvis du vil have scroll rundt om dit gridview.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 11:42 #7
Det ændre ikke funktionaliteten af dit gridview.