Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. januar 2007 - 10:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

while i brug sammen med stores procedure

Jeg har to tabeller.

Ud fra svar fra den Tabel1 skal der afvikles Select i Tabel2. Har prøvet med følgende men, det fungerer ikke

While
Select @svartabel1 = tabel1_id From Tabel1

Begin
Select @antal = count(name) From Tabel2 Where tabel2_id = @svartabel1
End

??:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 10:16 #1
prøv med:
declare @minTableID int, @maxTableID int
Select @minTableID = min(tabel1_id),@maxTableID = max(tabel1_id) From Tabel1

WHILE @minTableID <= @maxTableID
BEGIN
Select @antal = count(name) From Tabel2 Where tabel2_id = @minTableID

Select @minTableID = min(tabel1_id) From Tabel1 WHERE tabel1_id>@minTableID
END
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. januar 2007 - 10:33 #2
Kan godt se fidusen - i det tilfælde at tabel1_id ikke er i en unik rækkefølge, hvad så.

Du må gerne lave et svar, da det har bragt mig videre

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. januar 2007 - 10:35 #3
Ville følgende:
Begin
Select @svartabel1 = tabel1_id From Tabel1

Select @antal = count(name) From Tabel2 Where tabel2_id = @svartabel1
End
løse problemet
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 10:45 #4
den nederste select sikre at selv om der er huller i id række får du altid en værdi:

Select @minTableID = min(tabel1_id) From Tabel1 WHERE tabel1_id>@minTableID

den select sætning henter den mindste værdi som er større en den du lige har arbejdet med.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. januar 2007 - 10:51 #5
super - tak for hjælpen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 10:51 #6
np :)