Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2007 - 21:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DropDownList med focus på bestemt værdi

Jeg har lavet en dropdownlist med årstal. I intervallet 1900 - til i dag. For at brugeren ikke skal scrolle så meget skal den start omkring 1980 med tekst "Vælg Årstal".

Men den skrive "false" i stedet for, hvad er grunden dertil?

Her er koden:

Dim i As Integer
  For i = 1900 To Date.Now().Year
    If i = 1980 Then
      ddl.Items.Add(New ListItem("Vælg Årstal", 0).Selected)
      ddl.Items.Add(New ListItem(i, i))
    End If
    ddl.Items.Add(New ListItem(i, i))
  Next
ddl.DataBind()

?:-) karsten_larsen
Avatar billede helmet Nybegynder
08. januar 2007 - 22:01 #1
Fordi den ikke er selected.
New ListItem("Vælg Årstal", 0).Selected vil returnere false og ikke vælge den som du ønsker. Du indsætter værdien af selected.

Du bør nok først indsætte Vælgårstal og så bagefter vælge den
Har desuden fjernet den 2. add i if sætningen, ellers får du 1980 indsat to gange

Dim i As Integer
  For i = 1900 To Date.Now().Year
    If i = 1980 Then
      ddl.Items.Add(New ListItem("Vælg Årstal", 0).Selected)
      ddl.Items(ddl.Items.Count - 1).Selected = True
    End If
    ddl.Items.Add(New ListItem(i, i))
  Next
ddl.DataBind()
Avatar billede helmet Nybegynder
08. januar 2007 - 22:02 #2
Ork, der skal selvfølgelig bare stå
ddl.Items.Add(New ListItem("Vælg Årstal", 0)) nu
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2007 - 22:07 #3
super - tak for hjælpen
:-) karsten_larsen