Avatar billede evildoctor Praktikant
08. januar 2007 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opbevaring af CD'ere

Jeg er i fuld sving med at bygge hus (eller OK, jeg har bare bedt nogen om at gøre det  )
I den anledning ryger al musik ind på en HTPC, og mine CD'ere skal derfor "opbevares" - reduceres i pladsbehov!!!
Jeg har måske en håndfuld der er så specielle at de ikke skal pakkes en masse væk, men resten skal bare strippes ned til det mest esentielle.

Med andre ord;
Søger en form for sleeve hvor jeg kan opbevare bagsiden, inlay og skive i en form for kartoteks-kort-lignende system.
Så kan jeg nemlig få smidt små 400 covers ud!!!!
(Modtager også gerne forslag til opbevarings-kasser til sleeve'sne.)
Avatar billede torotune Nybegynder
08. januar 2007 - 17:27 #1
Måske du kan bruge noget herfra: http://www.nierle.dk og så kig under punktet i menuen "CD/DVD-Opbevaring". Der er en masse former for lommer, og hvis du så kigger under "DJ-Taske". Er der kufferter som kan anvendes som kartotek med lommerne.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. januar 2007 - 18:57 #2
Får at bevare kvaliteten skal du bare huske at opbevare dem mørk og i alm. stue temperatur. Cd´er har ikke godt af at ryge en tur på loftet i kulde. Jeg har på et tidspunkt set, en mappe, ligesom gamle fotoalbum hvor der kunne være flere hundreder i. De vil ikke fylde meget i en reol for dig.
Noget lignende dette ved www.Nierle.dk som er foreslået:

Ringbinds lommer til 8 CD/DVD 25 stk
Artikel nummer:    2426
Avatar billede evildoctor Praktikant
08. januar 2007 - 19:58 #3
Hmmm, har selv kigget på den side tidligere.
>christiansenbo: jeg er ikke interesseret i en mappe-løsning. Jeg vil meget gerne have hver CD (m. inlay og bagside) i hver sin lille lomme, som kan stå i en kartoteks-lign kasse hvor man kan bladre i dem.
Det har også den fordel at hvis man nu skal bruge en CD, kan hele "pakken" fjernes fra kassen - det betyder optimal beskyttelse eks. ved udlån af CD'er!!

Det skal derfor være noget a la artikel 2424, den skal bare være bred nok på bagsiden til at bagsiden af CD-coveret (hvor der jo typisk er track-list) skal være.

En evt løsning, hvis det jeg nu gerne vil have ikke findes, kunne være at kopiere alle bagsider, klippe dem til, og på den måde få plads til dem!!! (men også en lidt irriterende løsning, ikke?)
Avatar billede hjaelp-soges Nybegynder
11. januar 2007 - 23:35 #4
De Cd hylstre du har i overskud, skulle du tage at sætte til salg, på papkassen.dk
Avatar billede evildoctor Praktikant
18. januar 2007 - 15:31 #5
Kom ikke rigtig en løsning nærmere :(
Avatar billede secuba Nybegynder
20. juli 2007 - 09:30 #6
Jeg fandt den her http://www.jewelsleeve.com, dem bestiller jeg selv :-)