Avatar billede darknezzdell Nybegynder
08. januar 2007 - 15:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

asp.net problemer i c#

Hejsa

Jeg har lavet en web applikation i Visual Web Developer 2005 Express Edition, og nu skal den hostes på en 2003 server. På denne er der installeret IIS 6.0 og .NET Framework 2.0. Jeg render dog ind i nogle problemer når jeg kopierer mit arbejde over på serveren. Hvis jeg fx. i en aspx i c# fil har lavet følgende:

Funktioner tmpFunktioner = new Funktioner();

hvor funktioner.cs ligger i mappen app_code.

Jeg får en fejl der går på at filen funktioner.cs ikke findes eller der mangler en reference. Det kører fint når jeg tester det i Visual Web Developer 2005. Nogen der ved hvad jeg gør forkert?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
08. januar 2007 - 15:40 #1
der findes nogle begrænsninger i "express edition" for c#

Har du prøvet VS2005 el VS 2007 beta (kommer snart) eller VSTO?? uden begrænsninger....
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. januar 2007 - 16:48 #2
hvordan kopierer du dit arbejde over ?
Kopierer du hele sitet og ligger Funktioner i app_code mappen ?
Avatar billede Syska Mester
08. januar 2007 - 23:17 #3
husk at /app_code ikke er det samme som /mappe/app_code

Så dll filer skal ligge i roden af mappen ...

// ouT
Avatar billede darknezzdell Nybegynder
09. januar 2007 - 08:54 #4
jeg kopierede bare hele mappen og lagde den i wwwroot. og filen funktioner.cs ligger i mappen app_code. Skal jeg lave et build af filen for sig selv til en dll fil, eller er der noget som jeg har overset?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 09:09 #5
lagde du mappen op på webstedet eller tog du indholdet af mappen og lagde i roden af webstedet ?

Det er det sidste du skal gøre.
Avatar billede darknezzdell Nybegynder
09. januar 2007 - 09:30 #6
Jeg kopierede indholdet af mappen og lagde det over i den mappe på serveren i wwwroot/projekt hvor jeg gerne vil have det til at køre fra. I mellemtiden har jeg prøvet at lave en dll fil og så referere tiol den i Visual Web Developer. Det virker fint når jeg kører projektet med F5, men når det kommer over på serveren, kan den ikke finde det namespace som funktionerne ligger i. Jeg har husket at kopiere alt i mappen. Er det noget på serveren som skal indstilles?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 09:36 #7
Ok er IIS'en på den mappe sat op til at bruge asp.net 2.0 ?
Avatar billede darknezzdell Nybegynder
09. januar 2007 - 09:43 #8
ja, det er den. Jeg har sat den op til at køre .Net 2.0. Det er som om at den ikke får med hvor mine referencer ligger. Kan det evnt. have noget at gøre med web.config filen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 09:46 #9
det burde det ikke.
Har du en mail som jeg evt kan skrive til.
Så kan du sende mig en kopi af dit websted og forsøger at sætte det op for dig.
Avatar billede darknezzdell Nybegynder
09. januar 2007 - 10:17 #10
Det har jeg da, du kan skrive til tommy_lindberg@stofanet.dk

Jeg er lige ved at gøre det klar til at sende til dig. Så du skriver bare
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 13:14 #11
svar :)
Mappen skulle bare oprettes som en virtuel mappe i iis :)