Avatar billede mnv_dk Praktikant
08. januar 2007 - 09:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Selected option felt

Hvordan styler man et valgt option felt?

F.eks.

<select>
  <option> 1. Valg</option>
  <option> 2. Valg</option>
</select>

Når man så har valgt en af de 2, skal baggrundsfarven være grå istedet for at de som i de fleste browsere er blå ?
Avatar billede timothy Nybegynder
08. januar 2007 - 10:07 #1
Avatar billede mnv_dk Praktikant
08. januar 2007 - 10:13 #2
Hej,

Den der er valgt at stadig blå, så det hjælper mig ikke ret meget.
Avatar billede mnv_dk Praktikant
08. januar 2007 - 12:07 #3
Det eneste jeg umiddelbart har kunnet finde, er at i CSS3, er der pseudo klasser til at håndtere dette...

Jeg har prøvet at fake det med javascript, så den satte en anden klasse for det element, men det gør så at når man har værdien af feltet er man nødt til at "deselecte" feltet igen, så den ikke er markeret.
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2007 - 14:16 #4
-- og svaret er helt klart: Nej !-)
Avatar billede mnv_dk Praktikant
08. januar 2007 - 15:01 #5
Hmpf....

Så må jeg gå efter en anden løsning :)
Avatar billede roenving Novice
14. januar 2007 - 12:12 #6
-- se f.eks. et eksempel på en 'kunstig select', der kan du jo også sætte en baggrundsfarve på den valgte: http://www.eksperten.dk/spm/754545 !-)