Avatar billede leneogjesper Nybegynder
08. januar 2007 - 04:16 Der er 2 kommentarer

PC til forstærker

Halløj..

Jeg er den lykkelige ejer af et Sony DAV-DZ410 surround system...
Jeg vil gerne tilslutte min pc, og har således sat et alm. jack stik fra lydkortet til forstærkeren... Men lyden er ikke ret heldig... Skrattende, og umulig at lytte til hvis man skruer lidt op..
Der er SPDIF udgang på forstærkeren men ikke indgang...
Lydkortet er Creative Audigy 2 ZS...

Nogen der kan fortælle hvad jeg kan gøre for at få bedre lyd?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
08. januar 2007 - 09:40 #1
man kan få nogle stik "adaptere" som i den ene ende tager en jackstik og i den anden ende giver 2 phono stik prøv med et af disse, det virkede for mig.
Avatar billede nobob Nybegynder
08. januar 2007 - 13:32 #2
Har du prøvet med et andet kabel??, ellers kan det lyde som et driver problem/hardwarekonflikt. Prøv at opdatere driverne til dit chipset engang og til lydkortet. Hvis det ikke hjælper kan du prøver at ændre irq'en på dit lydkort, eller flytte kortet til en anden PCI-port.

Det er da godt nok uheldigt at du har fået fat i sådan en fætter uden digital indgang:(