Avatar billede rynke10 Novice
08. januar 2007 - 03:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjerne noget i højre klik menu

Min svoger var så venlig at hente et program og installere det. Naturligvis ignorerede han advarsler fra antivirus og fik installeret alt, incl. en dejlig masse spyware. Det har jeg fået væk, men jeg mangler en enkelt ting.
Når jeg højreklikker på et link eller billede, så er der stadig noget i menuen som jeg gerne vil have væk.
Hvordan kan jeg fjerne de menupunkter?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. januar 2007 - 06:13 #1
det ka' du med dette freeware program "Shellex View" http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html
08. januar 2007 - 10:46 #2
Evt. RegCleaner ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Avatar billede rynke10 Novice
09. januar 2007 - 06:17 #3
Jeg har allerede kørt ccleaner, så det hjælper ikke.
Jeg har nu prøvet med Shellex View, men det ser heller ikke ud til at hjælpe. Den finder ikke noget der ser mistænkeligt ud. Det eneste den viser som mistænkelig, er min Google toolbar og den er jeg rigtig glad for.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2007 - 07:02 #4
ok, måske ka du finde den med dette program "Fast Explorer 2006" http://thesoftpro.tripod.com/downloads/fe/
Avatar billede rynke10 Novice
09. januar 2007 - 09:49 #5
Det ser ud som om Fast Explorer kan oprette nye menuer, men ikke finde eksisterende. Der kommer ikke noget frem. Nu har jeg snart scannet med alt muligt og fjernet nøgler manuelt i reg-databasen. Men mine punkter er der stadig i menuen.
Nu har jeg lige set mig gal på dem, så væk skal de.
Måske skulle jeg prøve i virus kategorien?
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2007 - 09:55 #6
>>> Måske skulle jeg prøve i virus kategorien? <<<
ja, det ka da godt være det ku fjernes med en HiJackThis scan... men ellers er der her en manuel måde at rette det på i registreringsdatabasen, http://www.jfitz.com/tips/rclick_custom.html
Avatar billede rynke10 Novice
09. januar 2007 - 10:22 #7
Det var da utroligt så besværligt det kunne være, men nu fik jeg ram på den. En hijack scan gav nemlig løsningen.
Jeg havde ellers manuelt luget ud i registrerings databasen, men der var stadig snavs.
Det var et program der hedder QQ og minder lidt om Skype. Jeg tror det er mest brugt i østen, men det fik da godt nok lagt alt muligt ind. Nu ser det ud til at den sidste rest er væk.
Gratis du hjalp mig godt på vej, så smid et svar :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2007 - 11:46 #8
ja det er sq ikke såen med det crap man ind imellem for ind på pc'en >:| godt du fik det fjernet :D jeg samler ikke på point, så dem snupper du selv.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2007 - 11:52 #9
kommer lige i tanke om denne lille perle af et program når der skal skannes i registreringsdatabasen "Registry Crawler" http://www.4dev.com/regc/index.htm
Avatar billede rynke10 Novice
05. februar 2007 - 07:24 #10
Og lukker og takker for hjælpen