Avatar billede albatros Nybegynder
08. januar 2007 - 00:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

textarea spam!

Hejsa!

Jeg har et lille problem

Jeg har en mindre tagwall hvori der er et textarea. Problemt er at hvis man i det textarea holder en tast inde, lad os sige "d" så køre den bare der ud ad og når man så poster så laver den ikke breaks kommer det hele i en lang linie, men hvis jeg bare skriver almindeligt text, altså uden at trykke enter så fungere det som det skal.

Kan man ikke låse site textarea så hvis man holder en tast inde laver den break når det er lige så langt som selve textareat?

Håber i forstår mig
Avatar billede budda Nybegynder
08. januar 2007 - 00:22 #1
Avatar billede budda Nybegynder
08. januar 2007 - 00:23 #2
Eksempel 2. wordwrap() eksempel
<?php
$tekst = "Et meget langt oooooooooooord.";
$nytekst = wordwrap($text, 8, "\n", 1);

echo "$nytekst\n";
?>

Dette eksempel ville vise:

Et meget
langt
oooooooo
oooord.

Fra overstående side
Avatar billede budda Nybegynder
08. januar 2007 - 00:24 #3
Ellers kan du søge i den variabel som kommer om der eks er 5tegn i træk der er ens. og så ikke poste det
Avatar billede shooka Nybegynder
08. januar 2007 - 00:26 #4
Der findes en funktion, som hedder wordwrap:

Et eksempel fra http://dk2.php.net/manual/en/function.wordwrap.php

<?php
$text = "A very long woooooooooooord.";
$newtext = wordwrap($text, 8, "\n", 1);

echo "$newtext\n";
?>

Koden ovenover, gør at linien ikke bliver længere end 8 tegn. Det kan selvfølgelig ændres.

Det kommer til at se sådan ud:

A very
long
wooooooo
ooooord.
Avatar billede shooka Nybegynder
08. januar 2007 - 00:28 #5
Det var da utroligt, som du skriver budda :)

Jeg nåede dårligt nok at hitte enter inden du havde skrevet 3 indlæg... Hehe.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2007 - 00:37 #6
Hvis man kan skrive links m.v. i gæstebogen, er der nogle andre ting, du skal tænke på, hvis du klipper i teksten.
Avatar billede shooka Nybegynder
08. januar 2007 - 00:39 #7
Så er det jo ikke nok med en wordwrap
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2007 - 00:43 #8
Nemlig nej.
Avatar billede shooka Nybegynder
08. januar 2007 - 00:46 #9
Hehe... Men skal vi nu ikke lige vente, og høre om man kan skrive links i gæstebogen? :)
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
08. januar 2007 - 09:52 #10
Du skal bruge funktionen wordwrap(string,int,string);

<?php
$tekst = "Den hurtige brune ræv hoppede over den dovne hund.";
$nytekst = wordwrap($tekst, 20, "<br />\n");

echo $nytekst;
?>

Dette eksempel ville vise:

Den hurtige brune<br />
ræv hoppede over den<br />
dovne hund
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
08. januar 2007 - 09:53 #11
Eksemplet ovenoven indsætter noget hver 20. tegn (<br /> \n)
Avatar billede albatros Nybegynder
08. januar 2007 - 12:34 #12
Det virker skam også fint nok med worwrap i php, men holder jeg en tast inde, så som d laver den ikke breaks, kan det være fordi der ingen mellemrum er?
Avatar billede albatros Nybegynder
08. januar 2007 - 15:11 #13
Nu virker det som det ska. budha får pointsne! Tak alle i andre for jeres tid.
Avatar billede olebole Juniormester
09. januar 2007 - 13:41 #14
<ole>

Så lange ord er kun til for at lave lort for andre. Derfor dumper man bare pr. automatik indlæg, der indeholder ord over en vis længde ... simple as that  ;o)

/mvh
</bole>