Avatar billede flemminghave Nybegynder
06. januar 2007 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave loop i loop?

Jeg er begyndt at prøve at hente mine data fra en MySql database på en ny måde, men jeg kan ikke rigtig greje det. Så jeg håber at der er en af jer der kan hjælpe mig.;)

Her er koden som det pt ser ud. Dog er det kun udtrækket fra databasen da loopet jo er det jeg har bøvl med:D

Call openDatabase(strCon)

strSQL = "" & _
    "SELECT tabCategory.Cat_ID, tabCategory.Cat_name, tabSubCat.ID, tabSubCat.Cat_ID, tabSubCat.Sub_ID, tabSubCat.name, tabSubCat.description, tabSubCat.No_of_links, tabAuthor.Username, tabSubCat.author_ID, tabSubCat.date, tabSubCat.Hide " & _
    "FROM tabCategory, tabSubCat, tabAuthor " & _
    "WHERE tabCategory.Cat_ID = tabSubCat.Cat_ID " & _
        "AND tabSubCat.author_ID = tabAuthor.Author_ID " & _
    "ORDER BY tabCategory.Cat_order, tabSubCat.SubCat_Order DESC;"

On Error Resume Next

rsCommon.Open strSQL, adoCon

If NOT rsCommon.EOF Then
    Catrows = rsCommon.GetRows()
    TotalRows = Ubound(Catrows,2)
End If

rsCommon.close

Call closeDatabase()

Herefter er det så at det er meningen at loopet skal komme hvor jeg looper igennem Hovedkategorierne og og de underkategorier som er ved hver Hovedkategori
Avatar billede albertvanharten Nybegynder
06. januar 2007 - 17:33 #1
Hvad med en DO WHILE NOT/DO UNTIL og LOOP?
Avatar billede flemminghave Nybegynder
06. januar 2007 - 18:06 #2
Jeg kan godt lave et loop, men jeg kan ikke få det til at fungere da jeg jo udtrækker al data først og derefter laver loopet.
Så jeg kan ikke få den til at vise de rigtige informationer.

Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen der kan vise mig et virkende eksempel baseret på ovenstående udtræk...:)
Avatar billede albertvanharten Nybegynder
07. januar 2007 - 00:59 #3
Hvis du nu først læser al data ind i en array, og så laver et loop der læser bestemte data ud fra array'en, så udfører den ikke hele tiden en query, det sparer en masse tid...
Avatar billede flemminghave Nybegynder
16. januar 2007 - 19:37 #4
d