Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
05. januar 2007 - 16:14 Der er 9 kommentarer

Tegn i label

Har en label på min siden, som bruges i en søgemaskine. Bogstaver og tal er iorden, men ikke når jeg skal bruge forskellige tegn.

Eks.: Søgte på "C# web program", og resultatet var at den kun søgte på "C". ALT efter tegnet "#" var væk og den inklusiv. Rykkede rundt på teksten såles at C# stod tilsidet og det hele kom med uden taget "#" (web program c).

- Nogen som har løst dt problem ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. januar 2007 - 14:11 #1
Hvis du sætter et standard label's text property til : C# web program
Viser den fint teksten.
Hvordan sætter du værdien og hvordan er dit label defineret?
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
06. januar 2007 - 23:44 #2
Arghh.. Ja det var nu et textlabel jeg mente. Beklager.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. januar 2007 - 09:41 #3
Hvordan ser din definition ud af dette ?
Jeg gætter på at det ikke er et asp:label og undrer mig derfor over hvilken en kontrol det er du mener.
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
08. januar 2007 - 12:28 #4
<asp:TextBox id="txtSog" runat="server" Width="137px"></asp:TextBox>

Det er sådanne en jeg bruger..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. januar 2007 - 14:08 #5
paste lige hele koden for din side.
Både aspx og codebehind.
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
08. januar 2007 - 21:00 #6
aspx: <asp:TextBox id="txtSog" runat="server" Width="137px"></asp:TextBox>

Behind :

if (txtSog.Text == "" || rblsog.SelectedValue == "")
{

}
else
{
Response.Redirect("http://www.google.dk/search?hl=&q=" + txtSog.Text.ToString() + "&meta=" + rblsog.SelectedValue.ToString());
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 07:48 #7
Hvis du indtaster "C# web program" i textboxen og trykker søg, så laver du en redirect til google.
Er det til google at "C# web program" i bliver sendt korrekt med til?
Avatar billede phoenix_2004 Nybegynder
13. januar 2007 - 16:59 #8
Jeg har prøvet en del og når jeg anvender "#" (havelåge tegnet) vil den ikke bruge tegnet.

- Hvis jeg bare skriver: "webdesign" er der ikke nogen problemer med google.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. januar 2007 - 10:49 #9
prøv at gøre sådan her:

Response.Redirect("http://www.google.dk/search?hl=&q=" + Server.HtmlEncode(txtSog.Text) + "&meta=" +