Avatar billede testrup Nybegynder
05. januar 2007 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Random valg af mange arrays og display den tilfældige

Hey dudes.. Jeg har hentet et javascript fra DynamicDrive som viser en række brugerdefinerede tekster i rækkefølge. Jeg kunne godt tænke mig at bruge dette script som et "Quoate-script". Altså tilfældige quotes skal blive vist, istedet for den samme rækkefølge om og om igen. Selve arrayet har jeg skrevet ind i "body" på min php-side:

<script language="JavaScript1.2">

//1) Configure messages:
        var TS_message = new Array();
TS_message[0] = '<div align="center"><i>"Hans skæg dirrer vildt når lugten af McDonalds-mad nærmer sig!", Testrup 2006</i></div>';
TS_message[1] = '<div align="center"><i><b>"Dulki</b> - den officielle betegnelse for enden på en pølse", Testrup 2006</i></div>';
TS_message[2] = '<div align="center"><i>"Ej noget pis! Det gider jeg ikke! Jeg uddanner mig som frømand istedet.", Stuart 2006</i></div>';
TS_message[3] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[4] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[5] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[6] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[7] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[8] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[9] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';
TS_message[10] = '<div align="center"><i>Testen 1-2-3</i></div>';

//2) Configure fader width and colors:
            var TS_scrollwidth=400      //configure fader width
        var TS_colorFG = 0x000000;    // Text color
        var TS_colorBG = 0xc2ccda;  //bgColor

            // uncomment any value you wanted to change
        //var TS_ymax    = 50;            // How many pixel to move
        //var TS_ystep  = 1;            // 1 or -1 only (Scroll direction)
        var TS_speed  = 100;            // The smaller the value the faster
        var TS_pause  = 3000;            // Pause time(milisecond) between messages
        var TS_fadestep= 200;            // Steps to fade in and out

            if (document.all)
            document.write('<style>#containerarea{width:'+TS_scrollwidth+'}</style>')
</script>

JS-scriptet er lidt for stort til at skrive her, så jeg linker til det istedet: www.testrup.com/textfader.js

Det indeholder de procedurer som viser/displayer arrayet i php-filen. Den vise-procedure skal bare laves om så den vælger et tilfældigt input, istedet for den samme rækkefølge hele tiden.

Se eksempel på www.testrup.com - øverst under banneret. Samme tekster i samme rækkefølge. Det kunne jeg godt tænke mig at få lavet om.

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

//Testrup
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. januar 2007 - 13:28 #1
Jeg bruger dette script, mon ikke det kan hjælpe dig lidt :-)

    var Quotation = new Array()

    Quotation[0] = "Bom bom bom 1..."
    Quotation[1] = "Bom bom bom 2...";
    Quotation[2] = "Bom bom bom 2...";

    var Q = Quotation.length;

    function showQuotation(){
    var whichQuotation=Math.round(Math.random()*(Q-1));
    document.getElementById('Tip').innerHTML=Quotation[whichQuotation];
    setTimeout('showQuotation()', 1000*25);
    }

    showQuotation();
Avatar billede testrup Nybegynder
05. januar 2007 - 13:34 #2
Hey, tak for kommentaren. Hmm - der er det Math.round der bestemmer hvilke quotes der bliver taget? Hmmm.. Det kan godt være at jeg kan få integreret det et sted..  :)
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. januar 2007 - 18:51 #3
Ja, det er det. Jeg må nok indrømme jeg ikke er så skarp i JS :-) Så jeg kan ikke helt skrive et nyt script til dig, men forstår nu ikke hvorfor du vil ha det til at fade. Det gør kun klientens computer langsom (JavaScript udfører på klienten).

Det er derfor jeg har valgt at bruge den som jeg smed til dig :-) Smider lige et svar hvis du kan bruge det.
Avatar billede roenving Novice
21. januar 2007 - 12:12 #4
Tid til at lukke ?-)