Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
05. januar 2007 - 12:34 Der er 7 kommentarer

Fokus på .Parent Form

Jeg har en Form med et Panel:

På dette Panel, bliver tilføjet en Form:

Form2 form2 = new Form2();
form2.TopLevel = false;
form2.Parent = parent_Panel;
form2.Show();
form2.Focus();

Men af en eller anden grund, får Form2 aldrig fokus, den ligger altid "bagved". Nogen der har en idé til hvordan det kan løses?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
05. januar 2007 - 12:50 #1
Tror umiddelbart du er nødt til at overveje en anden måde at lave dit layout på hvis du prøver at indsætte nedenstående kode og laver et break vil du se at form2 ikke kan få focus...

bool fokus = form2.CanFocus;
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
05. januar 2007 - 13:12 #2
form2.CanFocus giver true.

Altså formen kommer fint frem hvor den skal. Det er mere den mørkeblå farve i toppen af vinduet, som jeg ikke kan få frem. Den viser den lyse blå farve, som indikerer, at vinduet ligger bagved.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
05. januar 2007 - 13:23 #3
true ... jeg fik false. Dit panel ligger på form1 ikke?
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
05. januar 2007 - 14:41 #4
På et panel
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
05. januar 2007 - 14:56 #5
Jeg mener det panel som du lægger din form2 på - det panel ligger på form1 ikke?
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
05. januar 2007 - 15:25 #6
Jo, det gør det netop
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
05. januar 2007 - 21:26 #7
Så tror jeg desværre ikke det kan lade sige gøre for kun en form kan have focus ad gangen og det vil jo nødvendigvis være form1. Hvis form1 ikke har focus kan ingen af den komponenter jo opnå focus.