Avatar billede testrup Nybegynder
05. januar 2007 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan midterstiller jeg virkningen af en kaldt funktion/script?

Hey allesammen,

Jeg bruger WordPress som blog-værktøj, og har lige hentet et plugin som tager de sidst uploadede fotos fra min Flickr-account og viser dem i min sidebar. Jeg hentede plugin'et, aktiverede det og gik ellers igang med at indsætte "<?php tantan_fbShowBadge() ?>" i min sidebar.php. Det virker fint nok. Check www.testrup.com - i højre side, øverst.

Problemet at bare at jeg godt kunne tænke mig at få dette galleri-slide-show-ting til at være i midten istedet for venstrestillet.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan gøre det. Jeg har prøvet noget så simpelt som:

<div class="side1" id="side1"><ul>
<li><h2><?php _e('Flickr'); ?></h2>
<p align=center>
<?php tantan_fbShowBadge() ?>

Men det virker ikke. Linierne overover er de 4 første linier af sidebar.php - dog uden <p align>.

Nogle ideer? Skal jeg virkelig ind og rode i selve koden til plugin'et for at kunne midterstille outputtet? Jeg kan ikke justere det under konfigurations-siden for plugin'et.

Håber at nogle kan hjælpe.. :)

På forhånd mange tak!

//Testrup
Avatar billede intenz Novice
05. januar 2007 - 12:20 #1
Uden at have testet det kunne jeg forestille du skal rette det i:
<div id='tantan-badge' style='width:150px;height:150px;'></div>

Måske rettes til:
<div id='tantan-badge' style='width:150px;height:150px;text-align:center;'></div>

Ellers i /plugins/tantan/badge.css ved denne style:
div#tantan-badge {
    position:relative;
    margin:0;padding:0;
}
Avatar billede intenz Novice
05. januar 2007 - 12:21 #2
Alternativt kan du rette:
<div id='tantan-badge' style='width:150px;height:150px;'></div>

til en width og height der passer til den størrelse du har i sidebaren. Ved dog ikke om det vil se mærkeligt ud.
Avatar billede testrup Nybegynder
05. januar 2007 - 12:57 #3
Hey - tak for svarene.

Såå er jeg kommet et skridt videre. Jeg har tilføjet <div align='center'> til selve sidebar.php over min "<?php tantan_fbShowBadge() ?>". Dog er den stadig ikke 100% centreret. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede intenz Novice
05. januar 2007 - 17:11 #4
Det kan skyldes flere ting.

Det kan være denne her:
<div id='tantan-badge' style='width:150px;height:150px;'></div>
Der er bredere end de billeder ligger der, hvilken gør at billederne ikke bliver helt centreret, men div boksen er det (det kan man bare ikke se, da den har hvid baggrund).
Det kan du teste ved at prøve at ændre den til:
<div id='tantan-badge' style='width:150px;height:150px;background-color: black;'></div>
Og se om baggrunden går udover billederne i højre side.

Det er det mest sandsynlige, men det kan også være noget i din css fil, der skubber den (enten en width/height et sted eller en margin)

Og godt nytår ;)