Avatar billede gedekid Nybegynder
05. januar 2007 - 10:34 Der er 1 løsning

del af array skal vises hvis noget opfyldt

Hej eksperter,

jeg sidder her med et lidt træls problem.

Jeg har et array med en masse oplysninger til udprint af en pdf-fil. _men_ der er en key i arrayet der kun skal med hvis et bestemt kriterie er opfyldt. Hvordan kan man lave dette...

--------NUVÆRENDE KODE---------------------
if($info->uv_cb_hoejslevtegl) {
    $en1304 = "<i>DS/EN 1304</i>\nFremstillet i Danmark af Højslev Teglværk,\nOverholder DS/EN 1304, den fælleseuropæiske norm for bl.a. formfasthed, styrke, vandgennemtrængning og frostbestandighed\n - se CE-mærket på www.randerstegl.dk";
    $bredde = "Bredde:";
} else {
    $en1304 = "<i>DS/EN 1304</i>\nAlle tagsten fra Randers Tegl overholder DS/EN 1304, den fælleseuropæiske norm for bl.a. frostbestandighed, vandgennemtrængning, styrke og formfasthed";
    $bredde = "Bredde følger";
}
$lc = array(    "da"=>array(
                "tek"=>"<i>Tekniske specifikationer:</i>",
                "l"=>"<i>Længde:</i>",
                "b"=>"<i>$bredde</i>",
                "db"=>"<i>Dækbredde:</i>",
                "la"=>"<i>Lægteafstand:</i>",
                "v"=>"<i>Vægt:</i>",
                "f"=>"<i>Forbrug:</i>",
                "ca"=>"ca.",
                "EN1304"=>"\n$en1304",
                "stkprm2"=>"stk. pr. m2",
                "lainfo"=>"\n<i>Lægteafstand/dækbredde</i>\nTræbranchens lægtningstolerance er +/- 3 mm. De nævnte mål vedrørende lægteafstand er vejledende, og skal kontrolleres ved prøveoplægning.",
                "thinfo"=>"\nMin. taghældning 20°. Oplægges på undertag.\nIøvrigt henvises til 'TEGL 36, oplægning af tegltage, november 2005'",
                "tilbehoer"=>"\nTilbehør i tegl og plast",
                "udskrevet"=>"Udskrevet",
                "laegtetolerance"=>""),
-------------------------------------------

det er variablen "bredde" der er problemet. Som nu bliver den til "Bredde følger" hvis $info->uv_cb_hoejslevtegl ikke er opfyldt... men jeg vil gerne ha' at bredde slet ikke er med i arrayet hvis ovenstående ikke er opfyldt.

Håber nogle kan hjælpe...
Avatar billede hberg Nybegynder
05. januar 2007 - 15:30 #1
Der er et par forskellige maader at goere det pa, men det nemmeste er nok at initialisere arrayet med alle de faelles vaerdier foerst og dernaest tilfoeje "bredde", hvis betingelsen er opfyldt:

$lc = array(    "da"=>array(
                "tek"=>"<i>Tekniske specifikationer:</i>",
                "l"=>"<i>Længde:</i>",
                "db"=>"<i>Dækbredde:</i>", /* bemaerk "bredde" er fjernet her */
                "la"=>"<i>Lægteafstand:</i>",
                "v"=>"<i>Vægt:</i>",
                "f"=>"<i>Forbrug:</i>",
                "ca"=>"ca.", /* bemaerk "$en1304" er fjernet her */
                "stkprm2"=>"stk. pr. m2",
                "lainfo"=>"\n<i>Lægteafstand/dækbredde</i>\nTræbranchens lægtningstolerance er +/- 3 mm. De nævnte mål vedrørende lægteafstand er vejledende, og skal kontrolleres ved prøveoplægning.",
                "thinfo"=>"\nMin. taghældning 20°. Oplægges på undertag.\nIøvrigt henvises til 'TEGL 36, oplægning af tegltage, november 2005'",
                "tilbehoer"=>"\nTilbehør i tegl og plast",
                "udskrevet"=>"Udskrevet",
                "laegtetolerance"=>""));

if($info->uv_cb_hoejslevtegl) {
    $en1304 = "<i>DS/EN 1304</i>\nFremstillet i Danmark af Højslev Teglværk,\nOverholder DS/EN 1304, den fælleseuropæiske norm for bl.a. formfasthed, styrke, vandgennemtrængning og frostbestandighed\n - se CE-mærket på www.randerstegl.dk";
    $bredde = "Bredde:";
    $lc["da"]["b"] = $bredde;

} else {
    $en1304 = "<i>DS/EN 1304</i>\nAlle tagsten fra Randers Tegl overholder DS/EN 1304, den fælleseuropæiske norm for bl.a. frostbestandighed, vandgennemtrængning, styrke og formfasthed";
}

/* til slut tilfoejes "en1304" */
$lc["da"]["EN1304"] = "\n$en1304";