Avatar billede asa77 Nybegynder
05. januar 2007 - 09:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe tager alle ressourcer

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Når jeg starter min bærbar computer kan jeg se under windows jobliste at der er en proces der hedder svchost.exe som tager alle ressourcerne og computeren er derfor utrolig langsom, og staller nogle gange.

Ved at scvhost.exe er en proces der skal bruges til netværk og ved godt at der skal være flere, men jeg kan se at der køre 6 scvhost.exe på min bærbar. Det mærkelige er at de 5 fylder omkring 5.000 KB mens den der ved opstart tager op mod 99% af CPU fylder omkring 75.000 KB. Efter et stykke tid går den ned og ligger på omkring 40.000 KB.

Jeg har indtil nu blot gået ind i Windows joblist og manuelt stoppet processen. Fordi når jeg gør det fejler min computer ikke noget.

Mit spørgsmål er derfor er der noget jeg kan gøre så jeg ikke hver gang skal ind og stoppe den manuelt? Samt er det noget virus værk eller hvad skyldes at den ene proces tager alt ved opstart?

For overblikket skyld er der her en liste over de scvhost.exe der køre på min computer:

Scvhost.exe System 5.216 KB
Svchost.exe System ca. 75.000 kb
Scvhost.exe Netværkstjeneste 5.292 kb
Scvhost.exe Netværkstjeneste 3.992 kb
Scvhost.exe Lokal Tjeneste 3.528 kb
Scvhost.exe System 11.212 kb
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2007 - 09:26 #1
Følg denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede asa77 Nybegynder
05. januar 2007 - 09:34 #2
jeg gennemføre lige vejledningen og vender tilbage
Avatar billede nva Praktikant
05. januar 2007 - 09:37 #3
Jeg skal til et møde kl. 10, så hvis andre har tid til at følge op er det ok med mig - ellers gør jeg det senere på dagen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. januar 2007 - 09:58 #4
Jeg har det samme problem med en computer, og efter lidt søgning på nettet, fandt jeg frem til at det er når en ekstern harddisk er tilsluttet.

Har endnu ikke prøvet dette, men der stod også, at man skulle prøve at slå indeksering af drev fra på den eksterne harddisk.

Har du måske en ekstern harddisk til?
Avatar billede asa77 Nybegynder
05. januar 2007 - 10:39 #5
Nej jeg har intet eksternt sat til min bærbar, så det kan ikke være det.
Avatar billede asa77 Nybegynder
06. januar 2007 - 12:15 #6
Nu har jeg langt om længde fået gennemført den vejledning som nva henviste til. Måtte starte for fra mange gange pga. computer stallede.

Da Dr. Web ikke fandt noget kunne jeg ikke save raport list som vejledningen sagde. Derudover fandt SAS heller ikke noget og det er ikke længde siden jeg fik kigget en Hijackthis log igennem herinde uden der var noget at finde. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?

Kan godt poste Hijackthis loggen men der er højst sandsynlig ikke noget at se, da jeg ikke har lavet nogle ændringer siden sidste gennemgang.
06. januar 2007 - 13:26 #7
Måske:

Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.
Avatar billede asa77 Nybegynder
24. januar 2007 - 18:17 #8
Har stadig ikke fået det lavet... Er der nogen der har nogle andre forslag?
Avatar billede asa77 Nybegynder
01. februar 2007 - 16:54 #9
tak