Avatar billede mahyar Nybegynder
04. januar 2007 - 23:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med database rettighed

Nedenstående er oplysningerne til databasen:

Owner: PRIVAT-F9785E4E\Mahyar
Databasenavn: Klubben

WebConfig:

<configuration>
<configSections>
    <section name="dataConfiguration" type="Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Data.Configuration.DatabaseSettings, Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Data"/>
    </configSections>
    <appSettings/>
    <connectionStrings>

        <add
      name="KlubbenConString"
      providerName="System.Data.SqlClient"
      connectionString="Data Source=localhost;Initial Catalog=Klubben; Integrated Security=True" />

    </connectionStrings>
    <dataConfiguration defaultDatabase="Klubben"/>

    <system.web>
        <identity impersonate="true" />
<configuration/>

Kaldet til databasen:

public Medlem OpretMedlem(Medlem medlem)
    {
        Database Klubben = DatabaseFactory.CreateDatabase();
        DbCommand command = Klubben.GetStoredProcCommand("stp_InsertMedlem");

        Klubben.AddInParameter(command, "@Fornavn", DbType.String, medlem.Fornavn);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Efternavn", DbType.String, medlem.Efternavn);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Adresse", DbType.String, medlem.Adresse);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Postnr", DbType.String,medlem.Postnr);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Distrikt", DbType.String, medlem.Distrikt);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Tlf", DbType.String, medlem.Tlf);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Email", DbType.String, medlem.Email);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Pasnummer", DbType.String, medlem.Pasnummer);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Brugernavn", DbType.String, medlem.Brugernavn);
        Klubben.AddInParameter(command, "@Adgangskode", DbType.String, medlem.Adgangskode);

        DataSet DatasetMedlem = new DataSet();

        Klubben.LoadDataSet(command, DatasetMedlem, "Medlem");

        return medlem;
    }

Fejlmeddelelse:

ConfigurationErrorExpression
(The requested database Klubben is not defined in configuration.)

Det skal siges at jeg bruger Enterprise Library og SQL Server 2005 Express
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2007 - 04:14 #1
<add name="KlubbenConString"

og

<dataConfiguration defaultDatabase="Klubben"/>

matcher vel ikke

prøv

<add name="Klubben"
Avatar billede mahyar Nybegynder
06. januar 2007 - 12:38 #2
Nu får jeg den her fej:

Cannot open the database "Klubben" requested by the login. Login failed for user "PRIVAT-F9785E4E\Mahyar"
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2007 - 18:36 #3
fejlen er vel selvforklarende

det angivne brugernavn har ikke adgang til databasen
Avatar billede mahyar Nybegynder
06. januar 2007 - 22:08 #4
nu er det løst :)...vil du ik sende et svar så jeg kan overføre dine points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2007 - 22:09 #5
ok