Avatar billede nickern Nybegynder
04. januar 2007 - 22:26 Der er 2 kommentarer

PHP: Første ord skal farves

Jeg har et lille problem:

Hvordan kan jeg farve det første ord som jeg trækker ud af min database?

Jeg trækker denne kode ud:

<-- KODE START -->
<?
    $result = mysql_query("SELECT * FROM TABLE ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());

    if (mysql_num_rows($result) == 0)
    {
        echo "<font size='2'>Der er ingen gratis ting</font>";
    }
    else
    {
        while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
        {

            echo "<b><a href=\"".$row['url']."\" target=\"_blank\">".$row['link']."</a></b><br><br>";

        }
?>
<-- KODE SLUT -->

Det første ord som så kommer ud af min database, for hver gang den udfører "echo", skal være rødt. Hvordan skal jeg kode det?
Avatar billede cmol Nybegynder
04. januar 2007 - 22:33 #1
Du får et problem hvis du vil gøre det i et link, da du så vil være nød til at lave 2 links for at farve noget at det.. Ellers er der noget jeg ikke ved..

Prøv med noget onMousover på linket.. Lav det til text med 2 id'er, og så klar det hele med js :-)

Der skal sikkert arbejdes på det, men det er den retning jeg tænker..
Avatar billede htm Nybegynder
04. januar 2007 - 22:39 #2
Noget lign dette måske: (utestet)

echo "<b><a href=\"".$row['url']."\" target=\"_blank\">". "<span style=\"color: red;\">" . substr($row['link'],0,strpos($row['link'],' ')) . "</span> " . substr($row['link'],strpos($row['link'],' ')) ."</a></b><br><br>";