Avatar billede s0mmer Nybegynder
04. januar 2007 - 21:25 Der er 2 kommentarer

Svar i forumkategori

Hej eksperter,
Jeg har et forum med en række kategorier. Når jeg fremviser de forskellige indlæg i en kategori skal man ligeledes kunne se hvor mange svar der er i de forskellige indlæg.
Jeg bruger en forløkke til at liste indlæggene, men jeg har lidt problemer med at counte antal svar da jeg ikke ved hvordan jeg viser hvilket indlæg den skal gå efter? Håber i forstår, men her kommer lidt kode:

Forløkken til at liste indlæg, samt $test som er noget jeg bare afprøver:
      <?
      $test = count($answers[$i][0]);
                    for($i=0;$i<count($forum);$i++)

print_r ("<tr>
    <td width='269' bgcolor='F4F4F4'><a href='showthread.php?forum=".$forum[$i][1]."&cat=".$_GET["cat"]."'><font size='1' face='Verdana'> ".$forum[$i][5]."</font></a><br></td>
    <td width='68' bgcolor='F4F4F4'><font size='1' face='Verdana'>".$test."</font></td>
    <td width='62' bgcolor='F4F4F4'><font face='verdana' size='1' color='666666'><a href='showprofile.php?user=".$forum[$i][2]."'>".$forum[$i][2]."</a></font></td>
    <td width='75' bgcolor='F4F4F4'><font face='verdana' size='1' color='666666'>".$forum[$i][3]." kl. ".$forum[$i][4]."</font></td>
  </tr>");
?>

og

$answers = $db->SendSQL("SELECT * FROM fck_forumcomments");

- Men i min $test vil min $i selvfølgelig ik virke da den ligger over løkken, men hvordan kan det så laves?
Avatar billede hberg Nybegynder
05. januar 2007 - 15:42 #1
Fortael lidt om dit DB design, samt en forklaring paa variablerne $answers og $forum og saa kan det vaere vi har en chance for at gaette hvad du mener...
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. januar 2007 - 15:43 #2
$forum = $db->SendSQL("SELECT * FROM fck_forum where catid='".$_GET["cat"]."' order by id desc limit 40");

Til $forum bruger jeg så løkken til at liste alle indlægsoverskrifterne ud. $forum(fck_forum) indeholder alt om indlæggene, dvs: catid(kategori),id,author,date,time,headline,thread

$answers = $db->SendSQL("SELECT * FROM fck_forumcomments");
Her skal jeg så på en eller anden måde have pointet svarene ud til hvert indlæg og talt dem. fck_forumcomments indeholder alt om alle svar på indlæggene, dvs: username,date,id,time,catid,threadid,comment.

Problemet: Jeg kan ikke se når jeg lister alle indlæggene, hvordan jeg skal vælge svarene til de forskellige indlæg på samme side, uden på nogen måde at have brugt _GET eller lign til at vælge et bestemt indlæg.

Forstår i?