Avatar billede fragze Juniormester
04. januar 2007 - 13:59 Der er 7 kommentarer

Fejl i login script

Hej Exp.
Jeg har et login script, som sådan set virker fint, dog virker det først når man har været redirected til index.php, og ikke fra nogle undersider, det undre mig en del... nogen der kan give en forklaring?

<?php
            session_start();
            ob_start();
            if($_SESSION['logget_ind'] == 1){
            include("loginmenu.php");
            }else {
            ?>
            <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
                <div class="Small">Brugernavn:</div>
                <input type="text" name="nick" maxlength="40" size="25"><br>
                <div class="Small">Password:</div>
                <input type="password" name="password" size="25" maxlength="55"><br>
                <input type="submit" name="login" value="-Login-">
              &nbsp;<a href="?s=register">
              <input type="submit" name="register" value="-Register-">
              <br>
                </a>
              <?php }
            if($_POST["login"]){

            $nick = $_POST["nick"];
            $password = md5($_POST["password"]);

            $SQLquery = "select * from members where nick = '$nick'";
            $userinfo = fetcharray($SQLquery);

            if($userinfo['nick']) {
            if($userinfo['nick'] == $nick AND $userinfo['password'] == $password) {

            $_SESSION['logget_ind'] = 1;
            $_SESSION['loginid'] = $userinfo['id'];
            $_SESSION['loginnick'] = $userinfo['nick'];
            $_SESSION['loginniveau'] = $userinfo['niveau'];

            header("Location:index.php");

            } else { echo "<div class=\"Small\">Forkert Password</div>"; }
            } else { echo "<div class=\"Small\">Forkert Brugernavn</div>"; }
            }
            ob_flush();
            ?>
            </form>
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2007 - 14:09 #1
Din index fil ligger vel ikke samme sted som de andre filer.. så det har nok noget med en sti som skal angives korrekt at gøre
Avatar billede fragze Juniormester
04. januar 2007 - 14:25 #2
Jo det gør de så.
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2007 - 15:58 #3
hjælper det at gøre sådan her

            if (!isset($_SESSION['logget_ind'])) {

            $nick = $_POST["nick"];
            $password = md5($_POST["password"]);
Avatar billede fragze Juniormester
04. januar 2007 - 16:04 #4
er ikke helt med på hvor du vil gøre det henne... kan du smide det ind i koden, som du mener det bør virke? :)
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2007 - 16:13 #5
bare fjern din

      if($_POST["login"]){
og indsæt min

if (!isset($_SESSION['logget_ind'])) {
Avatar billede fragze Juniormester
04. januar 2007 - 16:15 #6
ja det dur desværre heller ikke :S har fundet ud af den egentlig når at sætte den session, for når jeg reloader siden er den logget ind... underligt.
Avatar billede zynzz Praktikant
04. januar 2007 - 17:51 #7
Kan du ikke bare includere i samme side som login/index filen, og fjerne din header ?