Avatar billede ilsl Nybegynder
04. januar 2007 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Content/Master page problem

Hej alle sammen.

Jeg er rendt ind i følgende problem:

Jeg har lavet en aspx-fil med tilhørende codebehind, med diverse funktioner, som er testet, og de virker.

Nu skal det så ind bruges som content i en masterpage, og designet vises fint, men funktionerne som er bundet til knapperne, virker ikke mere.

KODE
aspx-fil:
<asp:ImageButton ID="opdater" runat="server" ImageUrl="~/img/kurv_gendan_1.jpg" AlternateText="Opdater kurv" BorderWidth="0px" OnClick="opdater_Click" />

codebehind:
opdater.Click += new ImageClickEventHandler(opdater_Click);
//start på metode
protected void opdater_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)

Funktionen tager sig kun af ting på content siden.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jokkejensen Novice
04. januar 2007 - 14:09 #1
hvad sker der? hvad burde der ske? fejlmeddelese?`

Kunne du evt bare bruge

((ImageButton)Page.FindControl("opdater")).Click = new ....
Avatar billede brynil Nybegynder
04. januar 2007 - 16:01 #2
Avatar billede ilsl Nybegynder
05. januar 2007 - 10:19 #3
((ImageButton)Page.FindControl("opdater")).Click += new ImageClickEventHandler(opdater_Click); virker ikke... Der får jeg en kompilation error: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Det virker næsten som om, at den ikke kan finde den ImageButton, som der ligger i aspx-filen...
Avatar billede ilsl Nybegynder
26. marts 2007 - 17:29 #4
har selv svaret
Avatar billede ilsl Nybegynder
12. april 2007 - 16:56 #5
svaret