Avatar billede keenkbh Nybegynder
03. januar 2007 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Imageknap / masterpage problemer

Hej eksperter.

Jeg er rendt ind i et lille problem. Jeg er ved at bygge et site op, og jeg benytter mig af en masterpage. På en af content siderne vil jeg så bruge en knap(ImageButton) til at gøre noget. Selve funktionen virker og det hele, jeg kan bare ikke få det til at virke i samarbejde med masterpagen.

Nogen der har nogen gode løsningsforslag?
Avatar billede brynil Nybegynder
03. januar 2007 - 21:03 #1
Kan du bruge dette:

Protected Sub Button3_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
  Dim tb As TextBox = Master.FindControl("TextBox1")
  tb.Text = "Hallo"
End Sub
Avatar billede keenkbh Nybegynder
03. januar 2007 - 21:11 #2
det er faktisk så underligt, at selve ImageButton ligger i content siden, og funktionen ligger i codebehind filen. Jeg koder i C# skal det lige siges.

kode udtræk:

aspx-filen:
<asp:ImageButton ID="opdater" runat="server" ImageUrl="~/img/kurv_gendan_1.jpg" AlternateText="Opdater kurv" BorderWidth="0px" OnClick="opdater_Click" />

Codebehind:
this.opdater.Click += new ImageClickEventHandler(this.opdater_Click);
//metodestart
protected void opdater_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)

Som sagt kan jeg sagtens se siden, men jeg kan ikke aktivere funktionen.

Og som sagt tidligere, så har selve funktionaliteten virket før jeg prøvede at implementere master page funktionaliteten.
Avatar billede brynil Nybegynder
03. januar 2007 - 21:36 #3
Jeg kender ikke nok til det så kig hér hvor jeg fandt tippet (i C#):

http://forums.asp.net/thread/1477617.aspx
Avatar billede ilsl Nybegynder
05. januar 2007 - 10:18 #4
((ImageButton)Page.FindControl("opdater")).Click += new ImageClickEventHandler(opdater_Click); virker ikke... Der får jeg en kompilation error: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Det virker næsten som om, at den ikke kan finde den ImageButton, som der ligger i aspx-filen...
Avatar billede keenkbh Nybegynder
05. januar 2007 - 10:20 #5
jeg lukker her.