Avatar billede snoop Nybegynder
24. maj 2001 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tjekke brugernavn

Jeg har lavet en side, som går brugeren skal udfylde med brugernavn og kode. Men hvordan får man siden (som er lavet i asp) til at gå ind i en database og tjekke om brugernavnet er taget? Hvis det er taget, skal brugeren få en popup som fortæller det. Men hvis det ikke er taget, skal brugeren oprettes i databasen.
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2001 - 00:04 #1
et eksempel:

Sql = \"Select Count(*) as Found from brugere where (brugernavn = \'\" & Request.form(\"brugernavn\") & \"\')\"
Set Login = conn.Execute(Sql)
if Login(\"Found\") = 1 then
response.redirect(\"forside.asp?id=opret&fejl=1\")
end if
Avatar billede snoop Nybegynder
24. maj 2001 - 00:11 #2
Hvor skal disse linie helt præcis sættes ind? Efter eller før selve formularen?
For efter formularen har jeg de betingelser der skal overholdes mht kode og brugernavn. De er lavet i JavaScript
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2001 - 01:57 #3
nu kender jeg ikke opsætningen af dit script, men de skal i hvert fald sættes efter, da det jo skal udføre et tjeck for om det i formularen eksisterer eller ej...
Avatar billede snoop Nybegynder
24. maj 2001 - 02:01 #4
Jeg sender lige mit script her, hvis du så vil fortælle mig, hvor den skal sættes ind henne, da jeg ikke kan få det til at funke.

<%
  Set Rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"liste/liste.mdb\")
  Rs.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath
%>
<..snip..>
<h1 align=\"center\">Kom Ind</h1>
        <form method=\"POST\" action=\"komind_write.asp\" name=\"form_komind\">
        <p align=\"center\"><i>Navn:</i><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"13\" tabindex=\"1\"> <br><i>e-mail</i><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"54\" tabindex=\"3\">
    <i>Kode</i><input type=\"text\" name=\"password1\" size=\"54\" tabindex=\"3\">
    <i>Kode igen</i><input type=\"text\" name=\"password2\" size=\"54\" tabindex=\"3\"><input type=\"submit\" value=\"GEM\" name=\"tag\" tabindex=\"4\"></p>
</form>
<..snip..>
<script langueage=\"vbscript\">
                sub tag_OnClick()
                Dim newStreng, tegnNR
                \'undersøger om der overholdes de forskelige krav ellers popUp med en alert
                  If Len(form_komind.navn.value) = 0 then
                      Alert \"Du skal intaste dit navn\"
                      form_komind.navn.focus
                    ElseIf Len(form_komind.email.value) = 0 then
                      Alert \"Du skal skrive din email\"
                      form_komind.email.focus
                    ElseIf Len(form_komind.password1.value) = 0 then
                      Alert \"Du skal skrive en kode\"
                      form_komind.password1.focus
                    ElseIf Len(form_komind.password2.value) = 0 then
                      Alert \"Du skal skrive din kode 2 gange\"
                      form_komind.password2.focus

\'            ElseIf Len(form_komind.password1.value!=document.form_komind.password2.value) then
\'              Alert \"Dine 2 koder er ikke de samme!\\nPrøv igen\"
                    Else
                      \'hvis alt er i orden
                      Call form_komind.submit()
                  End if
                End Sub
              </script>
</BODY>
Avatar billede snoop Nybegynder
24. maj 2001 - 02:02 #5
Jeg ved godt, at jeg har (i dos sprog) rem\'et 2 af de sidste linier, men det er fordi den ikke lige kunne klage dem :-(
Avatar billede snoop Nybegynder
14. januar 2002 - 18:43 #6
Jeg lukker nu dette spørgsmål
Avatar billede keysersoze Guru
14. januar 2002 - 18:53 #7
hmmm - nå