Avatar billede tcgrafik Nybegynder
03. januar 2007 - 15:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Simpel Mp3 afspiller ønskes !

Hej Folkens

Jeg søger en simpel player med :play,stop/pause evt. info. og tidshorisont. Det må meget gerne streame sangen eller rettere, DET skal den.
Selve playeren skal figurere 3 gange i samme flash file - altså play/stop osv. skal ligge under et cd-cover og under det et nyt CD-cover hvor der igen ligger en play/stop osv. knapper.

Så de skal bare kunne streame et nummer hver især - Håber det er forståeligt og nogen derude har en løsning. Er ikke helt neebie i Flash men simpel mp3 streaming er sq lidt af en jungle - tjek!
Avatar billede docks Nybegynder
03. januar 2007 - 15:40 #1
http://www.gotoandlearn.com

Han har nogle rigtig gode tutorials... ;)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 15:41 #2
Ekspertens motto er hjælp til selvhjælp. Måske du skulle tage at dele det op, og selv sætte det sammen. Du kan finde tonsvis af dette på nettet eller på eksperten selv, og kan du ikke få dette til at du, kan du jo skrive igen :)

Du kunne tage at søge på eksperten i første omgang:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Flash/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=mp3+afspiller&engine=exp&excerpt_on=1

Så kigger vi på aller første resultat:

http://www.eksperten.dk/spm/345281

Og det linker sørme selv til en mp3-streaming af lyd. Og læser du videre, er der også lavet play, pause og stop-knapper:

http://www.eksperten.dk/spm/313391
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
03. januar 2007 - 15:56 #3
Gotoandlearn.com kender det udemærket bruger det tit et rigtig godt sitet forøvrigt! - men jeg skal bruge en simpel copy/paste player altså jeg har ikke behov for at vide hvordan eller hvorfor den gør som den gør - det skal bare kunne sættes indagtigt med modificationer selfølgelig.
Så jo jeg har prøvet at søge her på eksperten først - og nået til samme resultat som dig Maghem - men manglede det som jeg lige har beskrevet ovenover - håber på forståelse..
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 16:19 #4
1. Rettelse: Mit navn er Maqhem.
2. Har du prøvet det endelige script af?

SongPlayer = function(path,number,autoplay) {
    this.path = path;
    this.number = number;
    this.nextSong(autoplay);
}
SongPlayer.prototype.initList = function() {
    this.unused = new Array();
    var i;
    for (i = 1; i <= this.number; i++)
        this.unused.push(i);
    this.unused.sort(function(a,b){ return random(3)-1; });
}
SongPlayer.prototype.play = function() {
    this.sound.start();
}
SongPlayer.prototype.nextSong = function(go_on) {
    delete this.sound.songPlayer;
    delete this.sound;

    this.sound = new Sound(_root);
    this.sound.songPlayer = this;
    this.sound.onSoundComplete = function() {
        this.songPlayer.nextSong(true);
    }
    if (!this.unused.length)
        this.initList();
    this.sound.loadSound(this.path+this.unused.pop()+".mp3", true);
    if (go_on)
        this.play();
}
SongPlayer.prototype.stop = function() {
    this.sound.stop();
}
SongPlayer.prototype.pause = function() {
    this.paused = true;
    this.position = this.sound.position/1000;
    this.sound.stop();
}
SongPlayer.prototype.resume = function() {
    this.paused = false;
    this.sound.start(this.position);
}
SongPlayer.prototype.isPaused = function() {
    return this.paused;
}
mySongPlayer = new SongPlayer("http://www.theselfimages.dk/images/music/", 9, true);
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 16:20 #5
"http://www.theselfimages.dk/images/music/" skal selvfølgelig udskiftes med adressen på dit musik-library :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 16:20 #6
Og 9 skal udskiftes med antallet af numre. Lidt en sær løsning, barklund har valgt dér, men sådan er det jo nu engang.
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
03. januar 2007 - 16:33 #7
Sorry med dit navn der.

Okay der er så et script (prøver lige at forstå det her) - Skal der ikke tilknyttes nogle buttons til f.eks "play" "pause" osv. (skal lige skynde mig og sige at jeg endnu ikke har udskiftet linket, men bare indsat coden i Flash8 og exporteret..
Eller er jeg helt væk fra vinduet?? :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 16:49 #8
Tæt på, du kan finde koden til play-, pause- og stopknappen i det gamle spørgsmål ;)
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
03. januar 2007 - 16:54 #9
jeg kigger på det - takker
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
03. januar 2007 - 16:54 #10
smid et svar
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. januar 2007 - 17:05 #11
Jepper :)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
03. januar 2007 - 17:48 #12
du lærer aldrig noget ved at tigge
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. januar 2007 - 21:59 #13
... Kan vi få vores point? ;)