Avatar billede budolfsen Nybegynder
03. januar 2007 - 13:53 Der er 5 kommentarer

Spam killer

Hej

Er det muligt at lave et javascript, der gør, at mailadresser, som bliver lagt på en side via php/mysql automatisk bliver krypteret, så man er fri for at kryptere adresserne via en url-encoder.

jeg er ikke så stærkt til Javascript, så jeg håber meget på hjælp.
Avatar billede madeindk Nybegynder
03. januar 2007 - 17:26 #1
Hej, jeg har fundet dette script til dig :-)

<script language="JavaScript">
<!--
function sendMailTo(name, company, domain) {
locationstring = 'mai' + 'lto:' + name + '@' + company + '.' + domain;
window.location.replace(locationstring);
}
//-->
</script>

<a href="java script:sendMailTo('fred.flintstone','bedrock','com')">fred.flintstone@bedrock.com</a>
Avatar billede budolfsen Nybegynder
06. januar 2007 - 12:57 #2
Hej Madeindk

Takker - det virker bare 100%.

Smid et svar og jeg vil give dig point.
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2007 - 12:59 #3
Og vil du så gøre det lidt mere sikkert og vil skrive: fred.flintstone@bedrock.com i linket kan du genere det som et billede og vise !
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 07:06 #4
Eller f.eks.

<script type="text/javascript">
function writeMail(navn,domaine){
  document.write('<a href="mail' + 'to\72' + navn + '\100' + domaine + '">Skriv til ' + navn + '\100' + domaine + '<\/a>');
}
</script>

-- og de steder, man så skal have en mailto udskrevet:

<script type="text/javascript">writeMail('hans','mitDomaine.dk');</script>

-- lige strammet en anelse, for nu er det ikke kun javascript konkatenering en maskine skal kunne forstå !-)

-- og skrivningen af adressen i koden (som også leif heniser til !-) undgås fuldstændigt !o]
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 07:07 #5
*henviser