Avatar billede thorjakobsen Nybegynder
03. januar 2007 - 12:14 Der er 3 kommentarer

sql 2005, og størrelse på tabeler

Har ledt rundt omkring på nettet, og har ikke kunne finde noget svar på hvordan jeg finder størrelsen på mine tabeler.

Nogle der lige hurtigt ved det ?
Avatar billede ramad Praktikant
03. januar 2007 - 14:25 #1
Hvis du højreklikker på en tabel i SQL Server Management Studio, så vælger du Properties. I den dialogboks der kommer frem kan du under storage finde både diskspace og rowcount.
Avatar billede thorjakobsen Nybegynder
04. januar 2007 - 13:37 #2
ramad: i know.. men det lidt besværligt at gøre hvis man har f.eks. 100 tabeler.
Avatar billede finnjor Nybegynder
10. januar 2007 - 07:32 #3
Prøv denne

declare @PageSize float
select @PageSize=v.low/1024.0 from master.dbo.spt_values v where v.number=1 and v.type='E'

SELECT name ,
ISNULL((select @PageSize * SUM(CASE WHEN a.type <> 1 THEN a.used_pages WHEN p.index_id < 2 THEN a.data_pages ELSE 0 END)/1024
FROM sys.indexes as i
JOIN sys.partitions as p ON p.object_id = i.object_id and p.index_id = i.index_id
JOIN sys.allocation_units as a ON a.container_id = p.partition_id
where i.object_id = tbl.object_id),0.0) AS [DataSpaceUsed MB]
FROM
sys.tables AS tbl