Avatar billede neeo Nybegynder
03. januar 2007 - 10:06 Der er 1 løsning

xsl call template

hej til alle.

jeg sider lidt fast i noget xsl, og håber nogen vil kigge med og hjælpe lidt...

jeg har følgende kode :

  <xsl:template name ="color">
    <xsl:param name="value"/>
    <xsl:choose>
      <xsl:when test ="$value='a'">green</xsl:when>
      <xsl:when test ="$value='b'">red</xsl:when>

    </xsl:choose>
  </xsl:template>

også har jeg en div, hvor bagrundsfarven skal ændre sig alt efter hvorledes min xml node er (a eller b).

div:

<div style="border:1px solid #000000;width:10px;height:10px;background:blue;float:left">

kode til kaldet til template :

<xsl:call-template name ="color"><xsl:with-param name ="value" select ="@farven"/></xsl:call-template>

men når jeg kalder templaten fra div'en så melder den syntax fejl.
min kald foregår således:

<div style="border:1px solid #000000;width:10px;height:10px;background:<xsl:call-template name ="color"><xsl:with-param name ="value" select ="@farven"/></xsl:call-template>;float:left">

hvordan skal jeg skrive min div, hvis jeg vil have at den skal ændre bagrundsfarve alt efter hvilke variable der er modtaget ?
Avatar billede neeo Nybegynder
03. januar 2007 - 10:32 #1
der skal bruges <xsl:attribute name="style">