Avatar billede kenned00 Nybegynder
02. januar 2007 - 19:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lave sin egen e-mail

Hey
Er der ikke en hjemmeside hvor man kan lave sin egen mail gratis?
Hvis der skal bruges en server, så har jeg sådan en.... Bare det er gratis. ( Gerne hjælp hvis der skal bruges en server )

Sådan ens mail fx kommer til at hedde: kenned@kenned.dk

Er der nogen der kender en hjemmeside til det ? eller program ? eller hvad der skal bruges :)

//
kenned
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
02. januar 2007 - 19:49 #1
Avatar billede kenned00 Nybegynder
02. januar 2007 - 19:52 #2
kommer den så ikk til at hedde @argosoft.dk?
Avatar billede kenned00 Nybegynder
02. januar 2007 - 19:53 #3
og det koster penge....
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2007 - 20:35 #4
Du skal købe et domæne og derefter skal du købe et mail-hotel ved en Web-udbyder.
Alternativt kan du nøjes med domænet og få dit domænes e-mail hostet ved GMail.

http://www.google.com/a/
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2007 - 20:50 #5
Afgørende er om du har adgang til pågældende domæne. Du kan enten købe det, eller hvis det allerede er købt af en anden, kan du være heldig og få en aftale i stand mellem dig og sidens ejer. Nogle mail-udbydere har vist også købt domæner for almindelige efternavne, og udbyder så email-adresser på disse domæner.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. januar 2007 - 20:54 #6
Med en linux løsning er det helt gratis og bare at gå i gang, samtidig findes der rigtig fede Linux mailservere, der kan meget. Se f.eks. på Qmail. Du kan oven i købet købe en bog om hvordan det sættes op, men det kan også sagtens gøres via online dokumentationen hvis du har lidt mod på det
Avatar billede kenned00 Nybegynder
02. januar 2007 - 21:16 #7
Min server er ikk med lenux på, fordi jeg syntes ikk der er en skid der virker i lenux, så jeg smed xp på den igen.... Kan man ikk lave en mailserver på xp os ?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2007 - 21:33 #8
Måske den her?

http://www.virtualzone.de/smartmail/

Men jeg vil stadig anbefale at have din mail hosted på et mailhotel eller hos fx Gmail så du opnår bedre oppetid..
Avatar billede kenned00 Nybegynder
03. januar 2007 - 07:22 #9
formatc---> jeg har prøvet dit, men hvis jeg ikk tager helt fejl skal jeg bruge Domain, jeg lægger lige nogen billeder med:
http://img163.imageshack.us/my.php?image=billede1by9.jpg

http://img163.imageshack.us/my.php?image=billede2mm1.jpg

http://img371.imageshack.us/my.php?image=billede3bn9.jpg
Avatar billede kenned00 Nybegynder
04. januar 2007 - 18:07 #10
ingen andre forslag ???
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
04. januar 2007 - 18:29 #11
Den første betingelse for at du kan lave "Din egen" mail er at du køber et domæne som er dit!! Et DK domæne koster 45kr om året, det er da til at overkomme!! Derefter skal du så til at finde ud af hvordan du vil hoste det, og som andre har været inde på så kan det næsten ikke betale at sig at gører det selv!! Opret et webhotel ved feks. one.com, så får du mulighed for at lave en hjemmeside hvis du har lyst, men du kan også bare vælge at bruge mail servicen, så har du en mailbox på 1gb!!
Avatar billede kenned00 Nybegynder
04. januar 2007 - 21:10 #12
Okey nice :) dvs jeg kan få en mail der hedder fx kenned@kenned.dk ?

Kan man lave flere mails på en ?

Og kan der gøre sådan den kan sættes ind i ens mail fx outlock sådan man er fri for at gå ind på hjemmesiden for at tjekke mail ?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2007 - 21:13 #13
Det korte svar, ja

Hvis du køber domænet kenned.dk vil du teoretisk kunne lave alle de mailadresser du vil så længe det sted eller den server du bruger tillader det.
Avatar billede kenned00 Nybegynder
04. januar 2007 - 21:19 #14
Okey.... det vil jeg da tænkte over så :) men det er jo lidt træls når der er nogen der har hugget det jeg gerne vil have :P
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2007 - 21:24 #15
Ja, først til mølle, først malet
Avatar billede kenned00 Nybegynder
04. januar 2007 - 21:27 #16
hehe ja :P men hvis jeg fx vælger et domæne som hedder www.kenned.dk, skal mailen så os hedder @kenned.dk ? eller kan den godt hedder @123456.dk ? fordi jeg er ligeglad med hjemmesiden. Jeg vil bare gerne have en mail :)
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2007 - 21:29 #17
Hvis du køber domænet kenned.dk ender alt på kenned.dk
Avatar billede old-faithful Praktikant
04. januar 2007 - 22:28 #18
"Kenned.dk" er taget, men det er måske ikke nødvendigvis den du vil have?

Hvis du f.eks. vælger One.com, kan du have så mange e-mail adresser som muligt, bare disse ender på det domænenavn du måtte vælge.

Og hvis du nogensiden skulle have lyst til en hjemmeside, kan du selvfølgelig også bruge domænet til det formål.
Avatar billede kenned00 Nybegynder
23. april 2007 - 17:05 #19
Lukker
Avatar billede kenned00 Nybegynder
23. april 2007 - 17:05 #20
Lukker
Avatar billede leif Seniormester
24. april 2007 - 00:08 #21
Nå, ja, skulle det være en anden gang !