Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
02. januar 2007 - 18:23 Der er 11 kommentarer

Randomize result

Hej eksperter.

Jeg sidder og leder efter et script hvor man kan randomize et sports resultat.

Ex:
Hjemmehold: X - Udehold: X

Der skal altså være muligt at kunne skrive holdnavn foran det randomizede tal.

Håber I forstår. Har nemlig søgt efter sådan et script på nettet uden held, men håber I kan hjælpe en nybegynder i php-faget.
Avatar billede zynzz Praktikant
02. januar 2007 - 18:27 #1
Altså der skal komme 2 tilfældige tal frem, og der skal så være en form foran begge ?
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
03. januar 2007 - 09:46 #2
Det er lige præcis det jeg tænkte på, altså:

Tekst: tal - Tekst: tal
Avatar billede zynzz Praktikant
03. januar 2007 - 17:32 #3
// Gemmer dit resultat
if(isset($_POST['opret']) && !empty($_POST['hold1'], $_POST['hold2'])){
mysql_query("INSERT INTO dintabel (hold1, hold2, tal1, tal2) VALUES ('".$_POST['hold1']."','".$_POST['hold2']."','".$_POST['tal1']."','".$_POST['tal2']."')")or die(mysql_error());
echo 'Det blev gemt';
}

// Laver et tal mellem 0-5
$tal1 = rand(0, 5);
$tal2 = rand(0, 5);

// Udskriver formen
echo '<form method="POST" action="">';
echo '<input type="text" name="hold1" size="37"> : '.$tal1.' | <input type="text" name="hold2" size="37"> : '.$tal2;
echo '<input type="hidden" name="tal1" value="'.$tal1.'" />';
echo '<input type="hidden" name="tal2" value="'.$tal2.'" />';
echo '<input type="submit" value="Opret" name="opret">';
echo '</form>';
Avatar billede zynzz Praktikant
03. januar 2007 - 17:33 #4
Jeg ved ikke om det er sådan noget du mener...
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
03. januar 2007 - 17:45 #5
Synes ikke det ser helt rigtigt ud:
http://martinlorentzen.ifastnet.com/index.php?n=pages/anc

Skal jeg først gøre noget? jeg skulle vel bare kopiere scriptet ind på min side, ikke?
Avatar billede zynzz Praktikant
03. januar 2007 - 17:57 #6
husk lige <? ?>... .)
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
03. januar 2007 - 19:01 #7
Okay, men synes det ser ligesådan ud:

Sådan, ikke?

>?
<table class='main' cellspacing='1' cellpadding='4'>
  <tr class='head'>
  <td class='head' colspan='2'>African Nations Cup</td>
  </tr>
<tr>
<td style='Text-align:center;' class='con1' colspan='2'>

// Gemmer dit resultat
if(isset($_POST['opret']) && !empty($_POST['hold1'], $_POST['hold2'])){
mysql_query("INSERT INTO dintabel (hold1, hold2, tal1, tal2) VALUES ('".$_POST['hold1']."','".$_POST['hold2']."','".$_POST['tal1']."','".$_POST['tal2']."')")or die(mysql_error());
echo 'Det blev gemt';
}

// Laver et tal mellem 0-5
$tal1 = rand(0, 5);
$tal2 = rand(0, 5);

// Udskriver formen
echo '<form method="POST" action="">';
echo '<input type="text" name="hold1" size="37"> : '.$tal1.' | <input type="text" name="hold2" size="37"> : '.$tal2;
echo '<input type="hidden" name="tal1" value="'.$tal1.'" />';
echo '<input type="hidden" name="tal2" value="'.$tal2.'" />';
echo '<input type="submit" value="Opret" name="opret">';
echo '</form>';

</td>
</tr>
</table>
?>
Avatar billede zynzz Praktikant
03. januar 2007 - 19:03 #8
<table class='main' cellspacing='1' cellpadding='4'>
  <tr class='head'>
  <td class='head' colspan='2'>African Nations Cup</td>
  </tr>
<tr>
<td style='Text-align:center;' class='con1' colspan='2'>
<?
// Gemmer dit resultat
if(isset($_POST['opret']) && !empty($_POST['hold1'], $_POST['hold2'])){
mysql_query("INSERT INTO dintabel (hold1, hold2, tal1, tal2) VALUES ('".$_POST['hold1']."','".$_POST['hold2']."','".$_POST['tal1']."','".$_POST['tal2']."')")or die(mysql_error());
echo 'Det blev gemt';
}

// Laver et tal mellem 0-5
$tal1 = rand(0, 5);
$tal2 = rand(0, 5);

// Udskriver formen
echo '<form method="POST" action="">';
echo '<input type="text" name="hold1" size="37"> : '.$tal1.' | <input type="text" name="hold2" size="37"> : '.$tal2;
echo '<input type="hidden" name="tal1" value="'.$tal1.'" />';
echo '<input type="hidden" name="tal2" value="'.$tal2.'" />';
echo '<input type="submit" value="Opret" name="opret">';
echo '</form>';
?>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
03. januar 2007 - 19:12 #9
Skulle måske også nævne at der skal findes en vinder, så tallene må ikke være de samme hos begge hold.
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
03. januar 2007 - 19:13 #10
Nu er siden helt sort og der mangler menuen til højre:(
Avatar billede martinlorentzen Nybegynder
04. januar 2007 - 14:15 #11
Det ser ikke ud til at virke med ovenstående script.
Kan det have noget at gøre med at jeg bruger Jupiter CMS-system, og at man ikke kan bruge alle scripts? eller burde man kunne det?