Avatar billede assassin Juniormester
02. januar 2007 - 10:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af PC.

Jeg overvejer at opgradere min pc, men har efterhånden lidt svært med at følge med i hvilken hardware jeg skal vælge.

forslag til:
bundkort, processor og grafikkort.

Kan dette gøres for max. 3.000 kr.

Maskinen skal hovedsageligt bruges til spil.
Avatar billede larsenj Nybegynder
02. januar 2007 - 11:48 #1
hvad slags spil ?

hvis det bare er online poker, så kan du måske godt finde det du søger for 3k, er det til FPS og lignende, eller Oblivion sager, så er 3k kun til et rigtig godt grafik kort :)

kom med lidt flere info, så er det nemmere at hjælpe. Personligt vil jeg mene at 3k er lidt i den lave ende. Du glemmer også at du skal have ram. De nye mobo's bruger jo ny ram, i forhold til hvad du har nu, vil jeg tro.
Avatar billede Slawomir Seniormester
02. januar 2007 - 11:54 #2
hvor gammel er din pc og har du kigget ind på edbpriser?
Avatar billede assassin Juniormester
02. januar 2007 - 12:01 #3
Jeg har kikket på edbpriser, men min viden er ikke længere up to date.

min nuværende PC er 4-5 år.

Jeg spiller mest 3-d spil i øjeblikket FEAR men i lav opløsning :-(

RAM kan jeg godt finde ud af at købe ved siden af :-)
Avatar billede larsenj Nybegynder
02. januar 2007 - 16:40 #4
hvis dit budget er 3k og din maskine er 4-5 år gammel, kommer du ikke langt, da du skal bruge mobo, cpu og GFX kort, desuden skal du sikkert ud og have fat i en ny strømforsyning, og helt sikkert nye ram. Det vil lade dit tilbage med drev der er i omegnen af samme alder som resten af din maskine. For mig lyder dette som at p**** i bukserne for at holde varmen. Det vil løse dit behpv her og nu, men om 6-12 mdr. skal du til det igen :(
Det er ikke for at sige det ikke kan lade sig gøre, men 3k er skisme meget at smide efter en så gammel maskine, selvom den så bliver "nyere"

Jeg ville kigge på hvad du kan få af andre nye maskine til bare 5k istedet, du vil blive overrasket for hvad du kan få for 5k, kontra hvad du kan købe og skifte ud selv for 3k.
Avatar billede assassin Juniormester
04. januar 2007 - 11:22 #5
Ok, jeg har kikket lidt rundt og fundet følgende:

Bundkort: Asus P5NSLI, nVIDIA nForce570 SLI, GLAN, 6 Channel Surround Audio, SATAII RAID, SLI Dual PCI-Express VGA, Passive Cooled Northbridge, Dual DDR2-667, LGA775 - Core 2 Duo Supported

Strømforsyning : shg Computers SCP400LN-PL - PowerLINK - PSU 400Watt, Power Effecient, Lownoise 17-21 db, 20/24 pins, 140mm fan, 4 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control, PowerLINK Technology with 2 USB ports & Molex Connector

Processor: Intel Pentium D Model 945 (3.4GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 800FSB, 2x2MB Cache, Dual Core (Socket 775), BOX

CPU køler: ThermalTake Blue Orb II, AMD Socket K8 Up to 4800+ & Intel LGA775 Up to 3600MHz, Blue Cooler with Blue LED Light, 17db

Grafikkort: Gigabyte GV-NX76G512P-RH, GeForce 7600GS, 512MB DDR2, DVI, TV-Out, HDTV, Passive Cooling, PCI-Express, Retail

Ram : Kingston 1024 MB DDR2, PC5400 DDR2-667 - KVR667D2N5/1G

Samlet pris: ca. 4500,-

Er det noget at investere i ?
Avatar billede larsenj Nybegynder
04. januar 2007 - 17:24 #6
har du tjekket hvad f.eks. Dell kan levere for rundt regnet samme pris ?

Men ellers ser det fint nok ud, er ikke helt inde i de forskellige specifikke produkter, men har ikke hørt noget skidt nogle af delene.

Af ren nysgerrighed, hvad er prisen på den cpu der, kontra en dual core 2 cpu ? bare den der E6600 (2.14 eller deromkring GHz)
Avatar billede assassin Juniormester
08. januar 2007 - 12:55 #7
Prisforskellen er til en 2.40 er ca. 1000 - 1200
Avatar billede larsenj Nybegynder
08. januar 2007 - 17:59 #8
ok :( var og bare en ide
Avatar billede assassin Juniormester
08. marts 2007 - 11:27 #9
Larsenj - smid svar, så kan du få points
Avatar billede larsenj Nybegynder
08. marts 2007 - 12:26 #10
jammen her er det så, takker.

Håber du fik fundet dig en løsning du blev glad for.
Avatar billede assassin Juniormester
08. marts 2007 - 22:40 #11
Tja, jeg venter lidt og spare lidt op, så må vi se hvad det bliver til