Avatar billede reffo Nybegynder
01. januar 2007 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Safe_mode og unlink

Hey folkens godt nytår.

Jeg har et domæne på unoeuro hvor safe_mode er slået til. Jeg kan derfor ikke få min unlink() til at du når jeg vil slette billeder.

Jeg har ikke selv adgang til min php.ini fil, og kan derfor ikke blot ændre i indstillingerne. Har derfor set lidt på alternativerne med hensyn til ini_set, men synes ikke at det virker. Kan jeg ikke ændre safe_mode_gid til on med ini_set eller har min host bare blokeret den mulighed?
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2007 - 15:54 #1
Fuck jeg har også unoeuro, og skal bruge unlink i mit projekt nu! :D
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2007 - 16:29 #2
Jeg kan sagtens bruge unlink.
Prøv opret 2 filer (i samme mappe), en der skal slettets (test.txt) og filen slet.php og skriv
<?PHP
unlink("test.txt");
?>
Avatar billede reffo Nybegynder
01. januar 2007 - 17:57 #3
Hmm, mit problem er bare, at jeg ikke kan have scriptet ved billederne...
Avatar billede reffo Nybegynder
01. januar 2007 - 17:57 #4
Kan du også unlinke selv når billederne ligger i en anden folder end scriptet?
Avatar billede intenz Novice
01. januar 2007 - 19:08 #5
Du kan vel bare lave unlink med en sti:
unlink("/min/folder/test.txt");

Det virker måske ikke med safe_mode ?
Avatar billede reffo Nybegynder
01. januar 2007 - 19:18 #6
Det mener jeg ikke. Kan i hvert fald ikke få mit script til at du. Kan du gøre det?
Avatar billede reffo Nybegynder
01. januar 2007 - 21:21 #7
Fandt en løsning. Ved at bruge $_SERVER[DOCUMENT_ROOT] som bunden af stien i stedet for blot at skrive /billedgalleri/billede.jpg så ville den godt....
Avatar billede intenz Novice
02. januar 2007 - 07:17 #8
Ellers ville "./billedgalleri/billede.jpg" måske også kunne gøre tricket. Men fint du fik det til at virke.
Avatar billede reffo Nybegynder
02. januar 2007 - 10:00 #9
Lukket.