Avatar billede sibbelone Nybegynder
29. december 2006 - 14:04 Der er 5 kommentarer

ftp oprette en fil

Har denne som oprette en mappe, men skulle gerne oprette en css fil istedet for er der nogle der har en ide.
Der behøver ikke at være noget indhold i style.css men der skulle gerne være skrive rettighed til den.

<?php
$firmaid = 75;
$dir = "www/kunde/".$firmaid;
$cmod = "CHMOD 0777";
// set up basic connection
    $ftp_server='domain'; // ftp server
    $ftp_user_name = "brugernavn";
    $ftp_user_pass = "password";
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

// login with username and password
$login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);

// try to create the directory $dir
if (ftp_mkfile($conn_id, $dir) ) {
//echo "successfully created $dir\n";
} else {
echo "There was a problem while creating $dir\n";
}
$chmod_cmd="CHMOD 0777 ".$dir;
$chmod=ftp_site($conn_id, $chmod_cmd);
ftp_close($conn_id);
?>
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. december 2006 - 14:32 #1
Husk selv at lægge et svar i
http://www.eksperten.dk/spm/752939
og lukke den tidligere tråd ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. december 2006 - 14:33 #2
Woops jeg mente at lægge et svar i
http://www.eksperten.dk/spm/752923
- og så lukke den tråd istedet :D
Avatar billede labisama Nybegynder
29. december 2006 - 15:31 #3
Avatar billede sibbelone Nybegynder
30. december 2006 - 01:40 #4
Prøver igen da det link efter 5 timer stadigvæk ikke har ført til det ønskede resultat.
Jeg kan oprette en mappe men i den skal jeg have lavet 2 filer "design.css og text.css" og jeg har prøvet en masse, og kan også få lavet de to filer men ikke med skrive rettigheder.
Derudover kommer der en fejlmeddelse, så ville blive meget glad hvis der var nogen der lige havde lidt guldkorn.
En løsning hvor man evt. kopiere de to filer fra et andet sted på serveren, vil også kunne bruges.
Har sat dette nedenunder det andet.
<?php

// open some file for reading
$file = "754/design.css";
$fp = fopen($file, 'w');
$cmod = "CHMOD 0777";
// set up basic connection
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

// login with username and password
$login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);

// try to upload $file
if (ftp_fput($conn_id, $file, $fp, FTP_ASCII)) {
  echo "Korte bare $file\n";
} else {
  echo "There was a problem while uploading $file\n";
}

// close the connection and the file handler
$chmod_cmd="CHMOD 0777 ".$file;
$chmod=ftp_site($conn_id, $chmod_cmd);
ftp_close($conn_id);
?>
Men så får jeg denne fejlmeddelse
Warning: ftp_fput() [function.ftp-fput]: 754/design.css: No such file or directory in /web/www.motorcykelnet.dk/www/kunde/ftp_make_ver1.php on line 42
There was a problem while uploading 754/design.css
Warning: ftp_site() [function.ftp-site]: 754/design.css: No such file or directory in /web/www.motorcykelnet.dk/www/kunde/ftp_make_ver1.php on line 50

linie 42 = if (ftp_fput($conn_id, $file, $fp, FTP_ASCII)) {
linie 50 = $chmod=ftp_site($conn_id, $chmod_cmd);

Jeg vil lige nævne at jeg har prøvet rigtig mange sti muligheder og får fejlmeddelsen ved alle men filerne bliver skrevet men uden skrive rettigheder
Avatar billede sibbelone Nybegynder
30. december 2006 - 01:43 #5
ps jeg sørge selvfølgelig for at den mapper jeg først oprette har samme navn som den jeg vil lave filerne i.