Avatar billede sibbelone Nybegynder
29. december 2006 - 12:50 Der er 5 kommentarer

ftp oprette en fil

Har denne som oprette en mappe, men skulle gerne oprette en css fil istedet for er der nogle der har en ide.
Der behøver ikke at være noget indhold i style.css men der skulle gerne være skrive rettighed til den.

<?php
$firmaid = 75;
$dir = "www/kunde/".$firmaid;
$cmod = "CHMOD 0777";
// set up basic connection
    $ftp_server='domain'; // ftp server
    $ftp_user_name = "brugernavn";
    $ftp_user_pass = "password";
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

// login with username and password
$login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);

// try to create the directory $dir
if (ftp_mkfile($conn_id, $dir) ) {
//echo "successfully created $dir\n";
} else {
echo "There was a problem while creating $dir\n";
}
$chmod_cmd="CHMOD 0777 ".$dir;
$chmod=ftp_site($conn_id, $chmod_cmd);
ftp_close($conn_id);
?>
Avatar billede jokkejensen Novice
29. december 2006 - 13:30 #1
Det er php det der... ikke CSS..

/JJ
Avatar billede sibbelone Nybegynder
29. december 2006 - 14:02 #2
Jeg ved godt at det der er php.
Men det jeg skal er at jeg via det php, oprette en mappe på serveren hvor jeg har skrive rettighed til og den mappe får i det her tilfælde navnet 75 ($firmaid), denne mappe har jeg skrive rettighed til og så skulle jeg gerne have lavet to filer inde i mappen 75.
De to filer skulle gerne hedde design.css og text.css(behøver ikke at have indhold), og det er her problemet er jeg kan ikke finde ud af at lave filer via ftp, og det var dette jeg gerne ville have lidt hjælp til.
Meningen med systemet er at jeg kan database styre design.css og text.css og på den måde gøre det nemt for brugerene at ændre designet.
Avatar billede sibbelone Nybegynder
29. december 2006 - 14:06 #3
ok nu er den sivet ind har oprette spørgsmålet i ketagorien css
Sorry
Prøver igen i kategorien php
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. december 2006 - 14:31 #4
Læg et svar og accept det selv så lukker du spg.
Avatar billede mclemens Nybegynder
29. december 2006 - 14:33 #5