Avatar billede rafix Nybegynder
29. december 2006 - 10:40 Der er 3 kommentarer

Cirkel preloader

Hej,
Jeg skal lave en preloader som skal danne en cirkel i takt med at den loader. Cirklen skal fremkomme med/i urets retning.
Kan se at den er forspurgt før men jeg kan ikke rigtig få det til virke?
Jeg har brugt en del preloadere hvor det bare er en bar som bliver 100% bred, men cirklen driller.

kan nogen forklare den eller smide et script ville det være fantastisk!

På forhånd tak.
Avatar billede rafix Nybegynder
02. januar 2007 - 10:51 #2
hej igen..
Jeg har fosøgt at benytte ovenstående eksempel og det er virker næsten. Jeg har lavet et MC (en cirkel) i frame 1 og tilføjet nedenstående script til dette. Problemet er at når den har loadet færdig går den ikke videre til frame 2??

onClipEvent (load) {
    _root.stop();
    dO = 3.6;
    r = 75;
    function addSlice(O) {
        x1 = r*Math.sin(O*Math.PI/180);
        x2 = r*Math.sin((O+dO)*Math.PI/180);
        y1 = r*Math.cos((O)*Math.PI/180);
        y2 = r*Math.cos((O+dO)*Math.PI/180);
        //trace(x1+":"+y1);
        with (_root.mask) {
            moveTo(0, 0);
            beginFill(0xffffff);
            lineTo(x1, y1);
            lineTo(x2, y2);
            endFill();
        }
    _root.createEmptyMovieClip("mask", 0);
    this.setMask(_root.mask);
    _root.mask._yscale = -100;
    _root.mask._x = this._x;
    _root.mask._y = this._y;
    oldLoaded = 0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
    loaded = Math.ceil(_root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal()*100);
    for (i=oldLoaded; i<loaded; i++) {
        addSlice(dO*i);
    }
    oldLoaded = loaded;
}
Avatar billede rafix Nybegynder
02. januar 2007 - 15:22 #3
Har bixet noget frem og tilbage med det og har fået den til at gå til frame 2 ved at filføjge flg:

onClipEvent (enterFrame){
    var mineBytes = _parent.getBytesLoaded()/_parent.getBytesTotal();
    if (mineBytes>=1) {
    with (_parent) {
        gotoAndPlay(2);
    }

Dog ligger der stadig en sort cirkel i midten af scenen som jeg ikke kan finde ud af fjerne?.. Kan nogen finde ud af hvorfor?