Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
28. december 2006 - 23:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php MD5 kontra asp net.

Jeg har et forum kørende (vBulletin), og vil gerne bruge brugerdatabasen/valideringen til andet, dette kører med MD5 krypterede passwords + salt. Valideringen er i php koden som denne :

databasen's hash skal være = md5(md5($password_indtastet_af_brugeren) . $salt_fra_databasen))

Det er nemt nok i php at genskabe værdien fra databasen, men jeg kan ikke lave samme trick i aspx.

At lave en md5 hash 2 gange er nemt nok, men det er det med at tillægge salt der giver den forkerte hash.

Eks. : php koden : <? echo md5(md5("trunte") . "7Rg")?>
password = tunte, salt = 7Rg
giver output : 4550b9082e89af2679f4f642453f70ce

Hvad gør jeg forkert ?.

MVH
Avatar billede windcape Praktikant
28. december 2006 - 23:45 #1
hvad er det lige dette har med asp.net at gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2006 - 01:34 #2
using System;
using System.Text;
using System.Security.Cryptography;

namespace E
{
    public class MainClass
    {
        private static readonly Encoding utf8 = new UTF8Encoding();
        private static readonly MD5 md5 = new MD5CryptoServiceProvider();
        private static string MD5Calc(string s)
        {
            byte[] binres = md5.ComputeHash(utf8.GetBytes(s));
            StringBuilder res = new StringBuilder("");
            for(int i = 0; i < binres.Length; i++)
            {
                res.Append(String.Format("{0:x2}", binres[i]));
            }
            return res.ToString();
        }

        public static string DoubleMD5(string pw, string salt)
        {
            return MD5Calc(MD5Calc(pw) + salt);
        }
        public static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine(DoubleMD5("trunte", "7Rg"));
            Console.ReadLine();
        }

udskriver

4550b9082e89af2679f4f642453f70ce
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 03:10 #3
OK ?
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
18. marts 2007 - 11:41 #4
Du får point. Din løsning virker sikkert. Nu er jeg ikke en ørn ud i C#, min egen løsning virkede også, det var noget UTF8 konvertering der ikke lige var på plads. Det kunne jeg se ud af din kode jeg manglede et enkelt sted.

Så ok.

Min asp side bruger nu brugernavn og adgangskode fra et vBulletin :o)

http://www.yamahaxs650.dk/profiler

MVH
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
18. marts 2007 - 11:42 #5
Kan ikke lige gennemskue dette underlige system. Med mindre du nu har fået dine point. Jeg trykkede accepter og smed en besked efterfølgende.

MVH
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2007 - 14:38 #6
du skal markere mit navn ude i combo boxen til venstre så det bliver blåt inden
du klikker accepter
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
19. marts 2007 - 08:34 #7
Sådan