Avatar billede redfan Juniormester
28. december 2006 - 22:22 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

afspille musik på sin side

Hej

Jeg har en side hvor, når der åbnes skal afspilles noget musik (mp3 fil)
Hvordan gør jeg dette???
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. december 2006 - 22:25 #1
Sådan her: <a href="yourmusicfile.mid">Play background music</a>
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. december 2006 - 22:26 #2
Ellersådan her: <bgsound src="yourmusicfile.mid" loop="infinite">
28. december 2006 - 22:27 #3
http://www.hcma.dk/music.htm - som 'inspiration' ...
Avatar billede redfan Juniormester
28. december 2006 - 22:55 #5
hej igen
har nu sat følgende script ind, men musikken starter ikke når man kommer ind på siden.
Har gemt mp3 filen i mappen hvor hele siden er gemt, og navnet på musikken er rigtig nok
<EMBED SRC="baggrundsmusik.mp3" WIDTH="75" HEIGHT="45" BORDER="0" autostart=true><br>
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 23:13 #6
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_MP3_Player

bemærk den både kan fungere som "enkelt sang, eller med playlister
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 23:18 #7
jeg har lige afprøvet koden du indsatte, og den virker fint her.
hvor ligger selve html dokumentet, ligger det SAMMEN med mappen med filer til siden, eller ligger det I mappen med filer til siden ? hvis det ligger Sammen med mappen så skal adressen jo være ="foldernavn/baggrundsmusik.mp3"
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 23:25 #8
men til ren bagrund musik uden startstop knap virker foxmulder56´s også fint her
<bgsound src="baggrundsmusik.mp3" loop="infinite">

og den her virker altså også fint
<EMBED SRC="baggrundsmusik.mp3" WIDTH="75" HEIGHT="45" BORDER="0" autostart=true><br>
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 23:34 #9
ja redfan du skulle nok se at få lukket nogle af dine gamle spørgsmål og givet point
som dr også lagde link til 28/12-2006 22:28:06    c",)
Avatar billede hcma Novice
28. december 2006 - 23:47 #10
ang. musik på en side:
du skal overveje om det skal være baggrundsmusik, som man IKKE har mulighed for at afbryde (skide irriterende efter min mening, og jeg og mange andre banner sådanne sider) eller om man skal have mulighed for at enten starte eller stoppe musikken (hvilket for de fleste er langt at foretrække)
Gør det "rigtige" og kik på det link dr1 lagde til http://www.hcma.dk/music.htm . det virker og der "embeddes" en afspiller på siden, så "kikkeren" ikke får behov for at installere en player; den er indlejret i selve siden.
Husk at din musikfil SKAL ligge i samme hovedmappe som hele dit web, ellers virker det ikke i FrontPage.  (og hold dig langt væk fra store bogstaver, æ,ø,å og andre mærkelige tegn)
Avatar billede gurly Praktikant
29. december 2006 - 00:01 #11
hcma > denne løsning virker ikke i firefox ? (http://www.hcma.dk/music.htm )
ikke uden den foreslår installation af appel quicktime, hvilket den så alligevel ikke kan finde ud af.

metoden virker vist bedst i internet explorer, og kun hvis man har installeret windows media player 6 eller nyere  !!!

jeroens flash mp3 player virker med alle browsere hvis ellers bare bruger har installeret flash vilket de fleste vel har.
og playeren kan også bruges som en enkelt lille player med start / pause og ikke mere
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_MP3_Player
Avatar billede gurly Praktikant
29. december 2006 - 00:03 #12
foxmulder58
virker heller ikke i firefox (slet ikke)
Avatar billede hcma Novice
29. december 2006 - 00:07 #13
jeg har lige åbnet den både i IE 7.0  og Firefox 1.5.0.9
Avatar billede gurly Praktikant
29. december 2006 - 00:11 #14
den virker ikke i min firefox 1.5.0.0, den skriver om et nødvendigt plugin, og foreslår appel qvicktime, hvilket den dog ikke selv kan finde, så skal jeg selv på nettet og finde qvicktime, har dog ikke prøvet om det hjælper
Avatar billede gurly Praktikant
29. december 2006 - 00:15 #15
internet explorer bruger jo windows media player som plugin for at det virker, det kan firefox ikke, det vil heller ikke virke i explorer hvis bruger har afinstalleret windows media player
Avatar billede gurly Praktikant
29. december 2006 - 00:28 #16
jeg har installeret nyeste quicktime og nu virker der i firefox
(playerene er bare ikke centrede i firefox)

efter jeg har installeret quicktime er det nu den der bliver brugt som plugin i internet explorer også, gnæg, så playerne har skiftet udseendet
Avatar billede redfan Juniormester
29. december 2006 - 17:33 #17
jeg har lige fundet ud af at det er fordi at den mp3 fil jeg har liggende ligger i filformatet AAC Audio.
kan man konventere fra acc formatet til mp3? og hvordan
Avatar billede gurly Praktikant
31. december 2006 - 15:37 #19
jeg har lige fundet ud af at hcma´s  eksempel også kan bruges med en adresse der streamer radio, følgende kode giver eksempelvis "radio sydhavsørene"

<EMBED SRC="http://streaming.netradio.dk/sydhavsradio.asx" WIDTH="75" HEIGHT="45" BORDER="0" autostart=true><br>
Avatar billede gurly Praktikant
02. januar 2007 - 06:52 #20
jeg vil mene at hvis man vil undgå problemer med at musikken ikke kan afspilles ved brug af forskellige browsere, IE, Firefox, osv
og vil man undgå problemet med om det er windows media player, eller qvicktime som bruges som "plugin"
Så skal man have "defineret" hvilket "plugin" det er der skal bruges.
følgende kode bruger windows media player som plugin

<html>
<head>
</head>
<body>

<---her starter selve player koden--->

<div class="samplePlayerPlayer">
<object id="MediaPlayer" width="300" height="50" classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="https://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">
<param name="autoStart" value="True"/>
<param name="filename" value="http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Rock_128.asx"/>
<param name="TransparentAtStart" value="true"/>
<param name="AnimationatStart" value="false"/>
<param name="ShowStatusbar" value="true"/>
<param name="ShowDisplay" value="false"/>
<param name="AutoSize" value="false"/>
<param name="ShowPositionControls" value="false"/>
<param name="AudioStream" value="true"/>
<param name="DisplaySize" value="0"/>
<embed type="application/x-mplayer2" src="http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Rock_128.asx" name="MediaPlayer" width="300" height="45" TransparentAtStart="1" AnimationatStart="0" ShowStatusbar="1" ShowDisplay="0" AutoSize="0" ShowPositionControls="0" AudioStream="1" DisplaySize="1"/>
</object>
</div>

<---her slutter selve player koden--->

</body>
</html>

her i eksemplet har jeg brugt en webadresse til "dr rock" som den så afspiller
denne adresse kan bare rettes til navnet på en mp3 fil.
man kan rette i størrelsen af playeren, og stille på forskellige funktioner ved at rette "false" til "true" eller omvendt, rette 1 til 0 eller omvendt

selv om folk ikke har installeret windows media player
så skulle den selv loade det plugin så den alligevel kan afspille.

en anden fordel er at da den altid køre på samme plugin, så ændre den ikke størrelse/udseendet, lige som den anden gjorde alt efter om den køre med qvicktime som plugin eller media player.
Avatar billede gurly Praktikant
06. januar 2007 - 16:45 #21
den mest enkelte løsning som er kompatibel med internet explorer og firefox, og hvor man er sikker på at det er windows media player som bliver brugt som plugin

<embed name="RAOCXplayer"
src="http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Rock_128.asx"
width="300"
height="64"
autostart="true"
TransparentAtStart="1"
AnimationatStart="0"
ShowStatusbar="1"
ShowDisplay="0"
AutoSize="0"
ShowPositionControls="0"
AudioStream="1"
DisplaySize="1"/>
Avatar billede redfan Juniormester
04. november 2007 - 20:06 #22
vil gurly ligge svar
Avatar billede redfan Juniormester
22. juni 2012 - 11:11 #23
lukkes