Avatar billede ismar Nybegynder
28. december 2006 - 22:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

php's byte-stream representation i MySql array i Java

Jeg har et felt af typen Text i MySql. Værdien af feltet indeholder data, som er serializeret vha. seralize funktion i php (se http://dk2.php.net/manual/da/function.serialize.php).
I php kan man unserialize feltet tilbage til array.
Jeg vil gerne opnå samme resultat men i Java, altså MySql felt hentes til Java, som array eller lignede datastruktur.
I databasen er data gemt i formatet:
a:62:{i:0;s:1:"1";i:1;s:3:"859";i:2;s:1:"4";i:3;s:1:"5";i:4;s:1:"8";i:5;s:1:"9";i:6;s:1:"7";i:7;s:2:"11";i:8;s:2:"12";i:9;s:2:"13";i:10;s:2:"14";i:11;s:2:"15";;}

Kan I hjælpe?
Avatar billede windcape Praktikant
28. december 2006 - 22:17 #1
Avatar billede ismar Nybegynder
28. december 2006 - 22:23 #2
Tak for hurtig respons.
Jeg er klar over interfacet Serializable, og kan godt gemme javas objekter i filer og hente dem igen, men kan ikke løse denne problem. Et konkret eksempel vil være stor hjælp.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2006 - 22:25 #3
Avatar billede ismar Nybegynder
28. december 2006 - 22:46 #4
Jeg har kigget på http://hurring.com/code/java/serialize/ men da jeg så: "NOTE: This code is not anywhere near complete or correct.", gik jeg fra det. Hvad synes du om det, arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2006 - 23:00 #5
det lyder jo ikke for lovende, men det maa vel stadig vaere et bedre udgangs
punkt end "new class"
Avatar billede windcape Praktikant
28. december 2006 - 23:01 #6
Et hurtigt bud ville være at det nok er nemmere at skrive en php->java serializor , hvis JAVAs eget interface ikke kan forstå phps måde at serialize på.
Avatar billede ismar Nybegynder
28. december 2006 - 23:16 #7
Jeg troede at der findes en velkendt måde at gøre det her i Java, men ud fra Jeres kommenterer, kan jeg fornemme at man skal lave en klasse selv fra bunden. Jeg kigger lidt på arne_v’s forslag og vender tilbage. Hvis I har nogle eksempler, vil jeg meget gerne se dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2006 - 04:07 #8
hvis noget skal serialiseres på tværs af teknologier (som PHP og Java) så er det
meget nemmere at bruge custom serialisering i XML format
Avatar billede ismar Nybegynder
29. december 2006 - 08:39 #9
-> arne_v
Hvordan gør man det?  Kan du give et eksempel?
Jeg har en del af felter i MySql, som skal omdannes fra PHP-serializeling til Javas arrays eller lignede.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2006 - 04:39 #10
du vedtager et teknologi neutralt XML format

PHP konverterer fra PHP intern data til XML text og gemmer det i databasen

Java læser den XML text fra databasen og konverterer til Java intern data
Avatar billede ismar Nybegynder
02. januar 2007 - 15:51 #11
-> arne_v
Det lyder fornuftig, men sådan som det er nu kan jeg nøjes med revideret version af http://hurring.com/code/java/serialize/
Giver du svaret arne_v.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2007 - 16:05 #12
ok