Avatar billede joshuadennis Nybegynder
28. december 2006 - 15:27 Der er 6 kommentarer

Original cd, 2nd original kode men godtages ikke

Hej
jeg har lovet min svoger at lave hans pc. Hans xp home cd er så ridset at den ikke kan læses.
  Jeg tænkte at jeg havde min xp home cd og den kunne jeg installere men nu vil koden åbenbart ikke.
Tænkte på om det er ulovligt selvom jeg nu har begge cd´ere + originale koder ?  Ellers hvordan gør jeg det ?
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2006 - 15:33 #1
Hvis hans kode er til XP Home og din skive er XP Home med SP1 så virker det ikke
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
28. december 2006 - 15:37 #2
hmm.
Det vil sige jeg skal skifte kode eller ?
Er ikke så meget tildet dersens xp roderi
Avatar billede nva Praktikant
28. december 2006 - 15:42 #3
Det betyder at du skal finde en XP-cd med den samme version af XP, som den din svoger har nøgle til.
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
28. december 2006 - 15:45 #4
okay.
Hvis jeg nu, installer og registrere inden jeg opdaterer til sp2 kan det gøre forskellen ? aner ikke om hans skive er med sp1 for den er dælme ridset på begge sider
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 15:47 #5
Eller ringe til Microsoft og få en ny nøgle.
80701315  aktivering af Windows
Avatar billede joshuadennis Nybegynder
28. december 2006 - 15:51 #6
okay. troede faktisk ikke det var muligt. Har jo selv et system der kører på 5 år uden probz.