Avatar billede kapoou Nybegynder
28. december 2006 - 14:52 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

where clause i select og update

Hvordan kan jeg definere hvilken post det er denne datasource skal hive ud?

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
            SelectCommand="SELECT [firstname] from [table] where [id]=1"></asp:SqlDataSource>

I stedet for at id=1 skal jeg kunne definere hvilket id det skal være.
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 15:33 #1
hvis det du har lavet der fungere og hiver id 1 ud.. så burde du kunne gøre sådan her

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
            SelectCommand="SELECT [firstname] from [table] where [id]=<% hent id et eller andet sted fra %>"></asp:SqlDataSource>
Avatar billede kapoou Nybegynder
28. december 2006 - 15:39 #2
Det vil den ikke helt acceptere!
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 15:42 #3
læser den <% %> som tekst?

for så skal du gøre sådan her.

SelectCommand="SELECT [firstname] from [table] where [id]="+ hent id et eller andet sted fra +""></asp:SqlDataSource>
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 15:47 #4
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>" SelectCommand="SELECT [id] FROM [test] WHERE ([id] = @id)">
        <SelectParameters>
          <asp:QueryStringParameter Name="id" QueryStringField="id" Type="Int32" />
        </SelectParameters>
      </asp:SqlDataSource>

den der vil f.eks hente id fra url'en.. dvs. den forventer at finde

http://www.xxx.dk/side.aspx?id=X
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. december 2006 - 15:47 #5
Kalp det er ikke måden at gøre det på.
Kapoou der findes indbygget i alle object datasources en lang række muligheder for at angive parametre til select, update, delete og insert.
Disse kan bruges både med sqlsætninger og stored procedures.

Inden i hvert parametre type kan du angive hvor værdien skal hentes fra .
I nedenstående eksempel hentes den fra en textbox

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
            SelectCommand="SELECT [firstname] from [table] where [id]=?">
            <SelectParameters>
            <asp:ControlParameter ControlID="txtID" Name="id" Type="int32" PropertyName="Text" />
            </SelectParameters>
            </asp:SqlDataSource>
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 15:49 #6
;o)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. december 2006 - 15:49 #7
Kalp jeg kan se at du fik fat i den rigtige ide mens jeg skrev :)
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 15:50 #8
dr_chaos >> :) testet og fungerer
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. december 2006 - 15:50 #9
Det andet er <host>slamkode</host>.
Det laver vi alle dog :)
Avatar billede jokkejensen Novice
28. december 2006 - 16:12 #10
nu i er igang med at rose Jer selv, kan i så ikke lige forklare hvad det $ tegn laver..

Jeg kendte kun til <%# %> og ikke <%$ %>? Fordele ?
Avatar billede kapoou Nybegynder
28. december 2006 - 16:14 #11
Tak for svaret!! Hvordan er det at man forhøjet point antallet så i begge kan få points for jeres svar?
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 16:21 #12
kapoou >> nu behøver du ikke forhøje point for min skyld.
          men til en anden gang så kan det gøres via. menu'en "Funktioner" som er placeret under dit profilnavn oppe i venstre hjørne

jokkejensen >> $ er bare microsofts svar på # ;o)
Avatar billede jokkejensen Novice
28. december 2006 - 16:24 #13
kalp > Takker ! - trode lige der var noget jeg totalt havde misset.. :) Godt nytår !
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. december 2006 - 16:29 #14
smider lige et svar :)
$ giver adgang til f.eks. connectionstrings fra web.config.
mener også at det kan bruges på andre værdier.
# Erstatter = fra asp.