Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. december 2006 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Højeste tal i felt

Hej

Jeg har prøvet at finde kode uden held.

Jeg er igang med at lave en rangliste.
Der er oprettet en masse hold og de har hver en placering på ranglisten. Eksempelvis 10.

Når jeg så opretter et nyt hold og vil gemme formularen, så vil jeg have den skal finde det højeste tal i feltet Nummer og derefter gemme formularen med det højeste tal + 1

Kan man det ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. december 2006 - 14:52 #1
Lav et view, hvor første kolonne er sorteret efter feltet Nummer. Lav herefter et opslag hvor du henter værdierne fra feltet Nummer, sorterer faldende og napper første værdi og lægger 1 til.
Noget a la et computed when composed felt med flg. i:
@subset((@Sort(@DbColumn( "" : "NoCache" ; "server_navn" : "database_navn" ; "dit_view" ; "1");[DESCENDING])
;1)+ 1
Avatar billede yeager Nybegynder
27. december 2006 - 14:52 #2
Jeg har løst et lignende problem i snabelkode.
For at ridse principperne op:
Jeg laver en form der indeholder et max nummer felt. Formen og feltet vises i et maxno view.
I hoved-formen har jeg en save and exit knap der kører en agent der tjekker værdien af maxno view'et, gemmer værdien i nummer feltet samt gemmer maxno + 1 i maxno formen.
Håber dette kan hjælpe dig.
PS: Det kan godt være at der er lavet nogle smartere måder i nyere Notes versioner. Ovennævnte løsning er lavet i v.5.
MvHans
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. december 2006 - 14:54 #3
Jeg forstår jer begge nu. mmmtm kan du ikke komme med et svar, så jeg kan give jer
Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. december 2006 - 14:56 #4
Oki, @sort duer iøvrigt kun fra R6
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. december 2006 - 14:57 #5
Jeg kører version 7, så tak
Avatar billede yeager Nybegynder
27. december 2006 - 15:00 #6
Bare du kan løse problemet - på den ene eller anden måde.

Tak og Godt Nythår ;o)
Avatar billede kennijensen Nybegynder
27. december 2006 - 15:02 #7
Tak og lige over !!
Avatar billede kennijensen Nybegynder
28. december 2006 - 13:25 #8
Dette blev løsningen, som virker:

@Subset(@DbColumn( "" : "NoCache" ; @DbName ; "Rankning" ; 1);1) + 1
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. december 2006 - 13:59 #9
Klart - @sort er ligegyldig når viewet er sorteret :-)
Godt nytår herfra også.