Avatar billede hanzy Nybegynder
25. december 2006 - 22:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Form login i et JDBCRealm, hvordan henter jeg ID'et frem ?

Jeg benytter en form login i et JDBCRealm.
Det virker fint, men jeg vil gerne kunne hente ID'et frem som blev angivet under login.
F.eks. hvis man bare ville vise det navn som blev angivet under login.

Er der en måde jeg kan hente ID'et frem ?
Eller er der en måde hvorpå jeg kan ligge den ID som blive angivet under login, ind i en session uden at det forstyrer selve login formen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2006 - 23:01 #1
request.getRemoteUser()
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2006 - 23:02 #2
request.getUserPrincipal()
Avatar billede cayman Nybegynder
27. december 2006 - 14:02 #3
1. del af spm - gør som arne_v skriver:
2. del:

request.getSession().setAttribute("hanzysUserId", request.getUserPrincipal());
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2006 - 15:17 #4
det burde ikke være nødvendigt at gemme den i session

man kan jo hente den igen når som helst
Avatar billede cayman Nybegynder
27. december 2006 - 15:32 #5
Det har du jo fuldstændigt ret i arne,

Hvis udfra sin principal ønsker at populere et User objekt af en slags - ja så kan man gemme det i sessionen hvis man ikke ønsker at gendanne det ved hver request. Jeg er nu ikke stor tilhænger af at fylde sessionen op med alt muligt. As lean as possible..
Avatar billede hanzy Nybegynder
27. december 2006 - 16:55 #6
Tak det virkede perfekt, jeg brugte request.getRemoteUser(), jeg tror man lige skal tilføje noget mere hvis man bruger getUserPrincipal(), det ser ud til det giver en de fleste informationer om brugeren.

Men... kan jeg godkende en kommental som et svar ?
Og hvis ja, hvordan ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2006 - 17:19 #7
jeg ligger et svar
Avatar billede hanzy Nybegynder
27. december 2006 - 17:26 #8
Yes, tak for det :)