Avatar billede bootup Nybegynder
25. december 2006 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afsender selv mail inden der er trykket send

Hej folk ude i landet...

Jeg er ved at lave et amatør købesystem, men er stødt på et lille problem (igen). Man vil gerne købe en vare på denne side: http://visualweb.dk/noc/index.php?side=vaaben og trykker derfor på knappen 'Køb'.

Man bliver derfor sendt videre til koeb.php

Men lige så snart man går på koeb.php sender den en tom mail til den e-mailadresse der er specificeret.

Jeg tror (måske) selv det er et sted i form action den går gal eller måske det stykke af koden hvor der bliver tjekket om alle felter er udfyldt, men i kan selv se koden til koeb.php her: http://visualweb.dk/noc/hl_koeb.php

(E-mail adresser er midlertidig erstattet af en mail der ikke findes, så mig og mine venner ikke bliver spammet af tomme mails)

Julehilsner Anders
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
25. december 2006 - 19:32 #1
Poster du ikke lige koden.... Hvis man henter http://visualweb.dk/noc/hl_koeb.php
oversætter din server jo php koden
Avatar billede zynzz Praktikant
25. december 2006 - 20:08 #2
Din action skal bare hedde action="" og den anden kode skal du have udenfor, med evt nogle betingelser for din mail bliver sendt...
Avatar billede bootup Nybegynder
26. december 2006 - 01:29 #3
mikkel_robin det link jeg giver highlighter koden ;)

zynzz... sådan? giver samme resultat
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
26. december 2006 - 09:25 #4
sorry... kigger lige på det...
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
26. december 2006 - 09:28 #5
koeb.php

<?php
include("sqlconnect.php");

if(isset($_GET['vareid'])) {  //vareid, vare, type, beskrivelse, pris, saelger, billede
    $id = (int)$_GET['vareid'];
    $res = mysql_query("SELECT * FROM vare WHERE vareid=".$id) or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($res);

echo "<table border='0' width='550px' height='100%'>\n";  //informtion om våbnet
    echo "<tr>\n";
        echo "<td>\n";
            echo "<div align='center'>Bestilling af <b>".$row['vare']."</b></div>\n";
            echo "<br /><br />\n";
            echo "<div align='left'>\n";

            echo "<b>".$row['vare']."</b><br><i>".$row['beskrivelse']."</i><br /><br />\n";
            echo "Type: <b>".$row['type']."</b><br /><br />\n";
            echo "<i>Sælger: <b>".$row['saelger']."</b></i><br /><br />\n";
            echo "</b>Pris: <b>".$row['pris']." DKK</b><br />\n";} ?>
            <br />

            Dine informationer:</div>

<?php
if (isset($row['saelger'])) {  //finder adressen som mailen skal skrives til

    if ($row['saelger'] == "Mark")
    {
        $saelgermail = "mail@mail.com";
    }

    elseif ($row['saelger'] == "Anders")
    {
        $saelgermail = "anders.dk@hotmail.com";
    }

    elseif ($row['saelger'] == "Frederik")
    {
        $saelgermail = "mail@mail.com";
    }

    elseif ($row['saelger'] == "Kim")
    {
        $saelgermail = "mail@mail.com";
    }

    else
    {
        echo "Mailadressefejl!";
    }
?>

<?php  //tjekker om alle felter er udfyldt før dataene sendes til en e-mail
if (isset($_POST['fornavn']) && isset($_POST['efternavn']) && isset($_POST['vejnavn']) && isset($_POST['nummer']) && isset($_POST['postnummer']) && isset($_POST['by']) && isset($_POST['mail']) && isset($_POST['fundet_noc']))
{

    if ($_POST['fornavn'] == "")
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste dit fornavn!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['efternavn']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste dit efternavn!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['vejnavn']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste dit vejnavn!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['nummer']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste dit husnummer!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['postnummer']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste dit postnummer!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['by']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste din by!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['mail']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Du skal indtaste din mail!</b></font>";
    }

    elseif (empty($_POST['fundet_noc']))
    {
        echo "<font color='red'><b>*Hvordan fandt du NoC?</b></font>";
    }

    else
    {

    }

    $modtager = $saelgermail;
    $emne = "Besked fra ".$_POST['fornavn']." ".$_POST['efternavn']." (via VisualWeb.dk/noc - SALG)";
    $besked = $_POST['fornavn']." ".$_POST['efternavn']." har skrevet til dig via købsformularen på VisualWeb.dk (SALG): \n\n

    ".$_POST['fornavn']." ønsker at købe din \n\n

    Navn: ".$_POST['fornavn']." ".$_POST['efternavn']."\n
    Adresse: ".$_POST['vejnavn'].", ".$_POST['nummer'].", ".$_POST['postnummer'].", ".$_POST['by']."\n
    E-mail: ".$_POST['mail']."\n
    Fundet NoC-Custom: ".$_POST['fundet_noc']."\n
    Besked: ".$_POST['besked']."\n\n\n\n\n
                    IP: ".$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    $header = "from:".$_POST['mail']."";

    mail($modtager, $emne, $besked, $header);
}
?>

            <form action="<? echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
            Fornavn:<br>
            <input class="kontakt" type="text" name="fornavn" size="40"><br>
            <br>
            Efternavn:<br>
            <input class="kontakt" type="text" name="efternavn" size="40"><br>
            <br>
            Vejnavn:<br>
            <input class="kontakt" type="text" name="vejnavn" size="28"> Nr.:
            <input class="kontakt" type="text" name="nummer" size="6"><br>
            <br>
            Postnr.:<br>
            <input class="kontakt" type="text" name="postnummer" size="4"> By:
            <input class="kontakt" type="text" name="by" size="31"><br>
            <br>
            E-mail adresse:<br>
            <input class="kontakt" type="text" name="mail" size="40"><br>
            <br>
            Evt. besked:<br>
            <textarea class="kontakt" rows="4" name="besked" cols="33"></textarea><br>
            <br>
            Hvordan fandt du NoC-Custom?<br>
            <select class="kontakt" size="1" name="fundet_noc">
            <option selected>----</option>
            <option value="Anbefalet af en ven">Anbefalet af en ven</option>
            <option value="Via en søgemaskine">Via en søgemaskine</option>
            <option value="Via AirSoftZone.dk">Via AirSoftZone.dk</option>
            <option value="Via Splat.dk">Via Splat.dk</option>
            <option value="Via link fra anden hjemmeside">Via en fra anden hjemmeside</option>
            </select><br>
            <br>
            <input class="kontakt" type="submit" value="Køb" name="B1"> <input class="kontakt" type="reset" value="Slet" name="B2">
        </form>

        </td>
    </tr>
</table>
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
26. december 2006 - 09:29 #6
Din mail() funktion stod udenfor if (isset($_POST['fornavn'])) og derfor bliver der sendt en mail hver gang siden loades.... Ovenstående burde virke
Avatar billede bootup Nybegynder
26. december 2006 - 13:05 #7
Nu bliver der ikke sendt tomme mails, for kan slet ikke sende nogen nu :-/
Avatar billede bootup Nybegynder
26. december 2006 - 14:03 #8
har fået det til at virke ved at lave det fuldstændig om.

Smid et svar mikkel_robin, så kan vi dele point :)

//Forsat god jul!
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
26. december 2006 - 14:52 #9
Snup du dem selv...