Avatar billede malawimoto Nybegynder
21. december 2006 - 20:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script til afsendelse af mail med PHP

Jeg har fundet mail to script på nettet, resultatet af den sendt mail ser sådan ud

Emne:      Bondvej 5
Fra:      "James Bond" <james_bond@oo7.com>
Dato:      Onsdag, 20/12 2006, 06:42
Til:      Jaws@criminalin007.com

london

Det som jeg vil bruge den til er at kunder kan bestille en brochure og outputet
skal se sådan ud.

Emne:  This customer needs a bond poster(statisk text her)
Fra:      "James Bond" <james_bond@oo7.com>
Dato:      Onsdag, 20/12 2006, 06:42
Til:      Jaws@criminalin007.com

I need a bond poster send it to this adress(statisk text)

"James Bond" <james_bond@oo7.com>
Bondvej 5
london

Her er scriptet

<body>
<form method="post" action="senderbrochure.php">

<label for="t1">Navn:</label>
<input id="t1" type="text" name="name" /><br />

<label for="t2">Email:</label>
<input id="t2" type="text" name="email" /><br />

<label for="t3">Adresse:</label>
<textarea id="t3" name="adresse" rows="2" cols="20"></textarea><br />

<label for="t4">By:</label>
<textarea id="t4" name="by" rows="2" cols="20"></textarea><br />

<label for="t5">&Oslash;nskes kopi?</label>
<input type="checkbox" id="t5" name="customer_copy" checked="checked" />

<label for="t6"> </label><input id="t6" type="submit" name="submit" value=" Send mail " />
&nbsp; &nbsp; <input type="reset" value=" Slet alt " />
</fieldset>
</form>

</body>

Her er senderbrochure.php

<body>

<?php
$emne="Info om skolen sendes til";
if (isset($_POST['submit']))
{
if (!empty($_POST['name']) && // tjek, at der er skrevet et navn
!empty($_POST['email']) &&    // tjek, at der er skrevet en e-mail-adresse
!empty($_POST['adresse']) &&  // tjek, at der er skrevet et adresse
!empty($_POST['by']) &&  // tjek, at der er skrevet en besked

// her f&oslash;lger sikringen mod spambotter
!strpos($_POST['name'], "007.com") &&  // tjek, at dit dom&aelig;ne ikke er skrevet i feltet "navn"
!strpos($_POST['email'], "007.com") && // tjek, at dit dom&aelig;ne ikke er skrevet i feltet "email"
!strpos($_POST['name'], "@") && // tjek, at der ikke er et @ i "navn"
!eregi("\r",$_POST['name']) &&  // tjek, at der ikke er "vogn-retur" i "navn"
!eregi("\n",$_POST['name']) &&  // tjek, at der ikke er "linjeskift" i "navn"
!eregi("\r",$_POST['email']) && // tjek, at der ikke er "vogn-retur" i "email"
!eregi("\n",$_POST['email']))  // tjek, at der ikke er "linjeskift" i "email"

// Går ud fra at det er her vi skal lave om på det hele.....
{
  $headers="From: ".$_POST['name']."<".$_POST['email'].">";
  if (@$_POST['customer_copy'])
  {
  $headers .= "\r\nBcc: ".$_POST['email'];
  }
  if (@mail("james@007.com",strip_tags($_POST['adresse']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['by'])), $headers))
  {
  echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg svarer s&aring; hurtigt som muligt.</p>";
  }
  else
  {
  echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Pr&oslash;v igen!</p>";
  }
else
{
  echo "<p>Mailen kunne ikke sendes, alle felter skal udfyldes korrekt!</p>";
}
?>

</body>
Avatar billede dcheng Novice
22. december 2006 - 02:18 #1
Avatar billede malawimoto Nybegynder
22. december 2006 - 10:17 #2
Det som forvirrer lidt er hvordan jeg sætter variablet $emne inde i send sætningen så den kommer i body delen af emailen. Har prøvet lidt forskelligt men giver ikke det ønsket resultet

if (@mail("james@007.com",strip_tags($_POST['adresse']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['by'])), $headers))
Avatar billede dcheng Novice
22. december 2006 - 14:24 #3
$emne = "Noget emne";
$besked = $_POST['name']."\n".$_POST['adresse']."\n".$_POST['by']." OSV....";
mail($_POST['email'], $emne, $besked)

Så skal den så sendes således... Håber det hjælper, jeg komemr på i aften måske meget sent så skriv hvis det stadig driller..

men kort sagt:
1. motager adresse
2. emne
3. beskeden
[4.] Headders
[5.] Parametre
Avatar billede malawimoto Nybegynder
22. december 2006 - 21:25 #4
Det virker, jeg var ind og læse omkring strip_tags og stripslashes

strip_tags($_POST['adresse']),
  stripslashes(strip_tags($_POST['by'])), $headers))

Jeg går ud fra at når man indtaster ens oplysninger bliver det lagt i en variable,
hvilken formål tjener stripslashes og tags her?
Avatar billede dcheng Novice
22. december 2006 - 22:00 #5
Altså de fjerner jo henholdsvis HTML tags og slash betegnelser så som \n newline.... Så det må være et spørgsmål om at få en så pæn en streng ind såmuligt? Men det komemr jo lidt an på hvad det oprindeligt var brugt til...

Men du er helt med på hvordan du bruger det?
Avatar billede malawimoto Nybegynder
22. december 2006 - 22:09 #6
Jo tak...tusind tak for det god hjælp, det er godt der er folk som jer der gider brug tid og krudt på os stakler...trykker jeg på accepter for at slut og point og alt det der...
Avatar billede dcheng Novice
23. december 2006 - 00:36 #7
Velbekomme, er egentlig ligeglad med pointene, det er mere symbolsk for mig... Men ihvertfald GOD JUL!