Avatar billede jan_g Nybegynder
21. december 2006 - 13:59 Der er 3 kommentarer

Skriv fil til server fra webservice

Jeg har lavet en simpel webservice og vil have den til at gemme data på serveren ved simpelthen at gemme en tekst fil. Det virker fint når jeg tester det på min egen maskine, men når jeg kører servicen fra serveren går det galt med følgende fejlbesked:
"Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed".

Kildeteksten til den metode som det går galt i er:

[WebMethod]
    public string WriteAFile()
    {
        string returnString = "no exception";
        try
        {
            string path = "/log/";
            System.IO.StreamWriter streamWriter = new System.IO.StreamWriter(path + "testForMyWebService.txt");
            streamWriter.WriteLine("hej med dig");
            streamWriter.Flush();
            streamWriter.Close();
        }
        catch (System.Exception e)
        {
            returnString = e.Message;
        }
        return returnString;
    }

Der er skriverettigheder til folderen "/log".
Avatar billede kalp Novice
21. december 2006 - 14:14 #1
Du skal højreklikke på mappen (evt. også filen)

vælge egenskaber... trykke på fanen security og så på "Add"

her skal du tilføje "ASPNET" konto'en!!

hvis det er en windows 2000 server eller lignende hedder den noget med iis_wpg eller sådan noget..
Avatar billede kalp Novice
22. december 2006 - 20:27 #2
?