Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. december 2006 - 11:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søgning og Iframes

Jeg har en side, hvor jeg har en søgefunktion, med et input felt og en submit knap.

Resultatet af søgningen, skal dog komme inde i en iframe.

Søgefunktionen er lavet, det er bare det med at opdatere iframen, istedet for hele siden, der er problemet (:
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. december 2006 - 12:01 #1
lidt mere info er nok nødvendig..
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. december 2006 - 12:11 #2
Okay, jeg har en side hvor der er et søgefelt, og der er en iframe.

Når man f.eks. et søgeord i søgefeltet og trykket submit, så istedet for at hele siden loader, så skal den side i iframen opdatere til f.eks.

menu.php?search=søgeord
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. december 2006 - 12:14 #3
lidt kode ville nok have været bedre..
har du prøvet med en onclick="document.getElementById('iframeid').location.href='menu.php?search=søgeord'" i stedet for at lave en alm. form submit (som jeg antager du bruger nu)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. december 2006 - 12:18 #4
prøver lige med lidt kode (;

<input type="text" name="search"><input type="submit" value="Søg">
<iframe src="menu.php?search=***">
Avatar billede olebole Juniormester
21. december 2006 - 12:28 #5
<ole>

Prøv med et link til siden - ellers bliver det let en meget lang quiz  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. december 2006 - 12:48 #6
Har ikke rigtig adgang til en testserver, men det er kun lige de 2 linier kode, jeg har skrevet, som
har noget med det at gøre.

Det skal bare være, at når man trykker på submit, så er det bare iframen, der opdatere, og bruger det søgeord fra søgefeltet.
Avatar billede olebole Juniormester
21. december 2006 - 12:54 #7
Hvis kun der står de to linjer, kan du ikke forvente at få noget somhelst til at virke. Læg det til en begyndelse i et HTML-dokument - og post så koden her  =)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. december 2006 - 13:21 #8
Det er næsten det samme, som du hjalp med igår Ole, men istedet for en dropdown, så er denne med et søgefelt.

Jeg kan da godt, smide resten af koden, men det er nu mest tabelfarver og diverse billeder (;
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. december 2006 - 14:04 #9
Nåh, jeg fandt selv en løsning på problemet, i skal have tak for indsatsen, og hvis det er nogen der vil have point, så smid et svar, ellers går de til det lokale julemærke hjem (;
Avatar billede roenving Novice
24. december 2006 - 12:08 #10
<form action="menu.php" target="minIframe">
<input type="text" name="search"><input type="submit" value="Søg">
</form>

<iframe name="minIframe"></iframe>